Most mondom

Facebook

2013.05.17. 20:15 cozumel

nem az a baj, hogy az ország teli van filozófusokkal,

Címkék: vers celeb bölcsész

szociológusokkal, és basznivaló egyiptológusokkal. 

A filozófia fontos és hasznos, az ember attól ember, hogy értelmezni próbálja létét a világban, és bár ebből nem kevés tragédia származott, enélkül viszont maradtunk volna a füvet legelő gazella szintjén. A gazella például nem mereng el az élet és halál értelmén az oroszlán közeledtére, egyszerűen érzékszerveivel felméri, hogy ideje van-e már a futásnak, vagy lehet még kérődzni. Az ember megpróbálja megérteni, hogy mi is az az oroszlán. Verset ír róla, istent csinál belőle, szobrot állít neki, beállitja jónak és rossznak, hatalmasnak és sebezhetőnek, domesztikálja, mondába zárja, állatkertbe zárja, cirkuszba zárja, GPS-t tesz a nyakára, tanulmányozza, levadássza es fajvédi. Gondolkodik, halad, két lépés előre, egy hátra. Gondolkodik.

philo1.jpg

Szóval nem, nem felesleges bölcsész huncutság a filozófia, csak nem könnyű olvasmány a mobiltelefonos szerződését értelmezni képtelen átlagember számára. Nem is lehet belőle megélni rendesen, egy tíz milliós országban jó, ha egy Tamás Gáspárt olvasnak. Filozófusaink ezért megpróbálkoznak minden mással, lesz belőlük biztonsági őr, személyi edző, takarító, papucs orrán pamutbojt. Vagy underground zenész. 

ByeAlex eurovíziós számának szövege olyan, mintha Bartos Erika sikerén felbuzdulva megirta volna az Annapetiésgergőt felnőtteknek. Az ő kedvese

-táncol a délibábbal
-elillan
-csobban
-táncot lejt
-felhők közt
-hét kontinenst ölelget
-kócos haját pedig szelek fonják, de a frizura biztos nem tart sokáig, mert még kiderülne, hogy ő is fogyasztó.

Amiről nyilván szó sem lehet, hiszen ahogy Alexünk underground, úgy kedvese is tuti kívülálló. Amikor a lány éppen nem bármerre jár, akkor egymás kezét fogva mondják, hogy a mainstream ciki. Alexnek is ciki ez az egész népszerűség, és tulajdonképpen az egészet csak azért csinálja, mert ő meg akarja mutatni, hogy van más is, mint a kereskedelmi tévékben kopipésztelt, és kicsit már uncsi pillanat sztárok. Ő, mint filozófus, természetesen nevelni szeretne, egy kicsit küldetése is van tán, Cseh Tamás halott, Hobo sem lesz fiatalabb, vissza kéne csempészni valahogy azt a lírát korunk dalaiba. 

Na de azért csak finoman. A plebst nem lehet csak úgy leterhelni mindenféle komplex gondolatokkal. Úgyse értenék. 

Az nem baj, ha az ország teli van filozófusokkal. Az a baj, ha ilyen középszerű, kommersz, közhelyekben tobzódó, máshogy-percember filozófusokkal van teli. 

Cozumel

137 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://nemopcio.blog.hu/api/trackback/id/tr785303461

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Taroltunk az Eurovízión! 2013.05.18. 00:36:08

Rövid Tomi Bevallom című dala tarolt Malmőben a '13-as Eurovíziós Dalfesztiválon! Exkluzív felvételek és az utca hangja. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.          

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agent scully 2013.05.17. 21:02:53

a hatalmas szerelemnek megemésztő tüze bánt
te lehetsz írja sebemnek, gyönyörű kis tulipánt
:D
ez is közhelyes, egyszerű, de kedves, derűs, rokokó, és kurva jó a ritmusa
igen, ezeket hívják dalnak :D

Jolka40 2013.05.17. 21:07:32

Az a baj, hogy jobbnál jobb énekeseinknek nincs, aki jó dalokat írjon.

Rodolfo63 2013.05.17. 21:14:53

most mibajotok van a kis maugli-lányról szóló dallal?

cozumel 2013.05.17. 21:20:54

@agent scully:nem is lenne ezzel semmi baj, ha nem társulna hozzá olyan attitűd, mintha ő húzná ki az országot a kulturális válságból, és ha ilyen még a magyar popéletben nem született volna

micsoda? 2013.05.17. 21:21:29

@Jolka40: Igazságod van:) Ezenkívül nálunk a jó dalok mellett sem futna be, egy Adele formájú énekes. Lásd Tóth Verát.

flort 2013.05.17. 21:23:38

Akkor ne hallgasd.

Ehhez a filozófiához mit szólsz?

www.youtube.com/watch?v=wraYD-CVX_E

cozumel 2013.05.17. 21:23:45

@Jolka40: igen. alexnek ANNYIRA nincs jó hangja, hogy megéljen mások által írt dalokból.
de lehet valaki egy szál gitáros, közepes hangú énekes, ha állati ütőseket képes írni.

cozumel 2013.05.17. 21:32:42

@micsoda?: jó felvetés. miért van az, hogy az elmúlt iksz év összes tehetségkutató műsorában volt legalább egy adele hangú énekes, de sosincs hozzájuk adele típusú nem is tudom, személyiség, önmenedzselési képesseg, stb?

agent scully 2013.05.17. 21:33:14

@cozumel: akkor most egyszerre két helyen beszéljük meg ? :D
oké idemásolom
jó hát a megnyilvánulásai, az egy másik dolog. némelyik előadót el kellene tiltani attól, hogy a dalain kívül más kommunikációs formában is megnyilvánuljon, mert csak elszarni képes az imidzsét. és ilyenek vannak a byealexnél sokkal nagyobb formátumú előadók között is

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.17. 21:39:58

pfff...

tudjuk, tudjuk, az ilyen index címlapos bérblogok szerint ami magyar az szar, a vallás hülyeség, itt diktatúra van, és nincs szólásszabaccság, a tudomány soha nem téved, amit pedig nem lehet látni az nem létezik!

2014-ben pedig eljő dopeman a messiás, és elvezet minket a kánaánba...
erre több a bizonyíték, mint az evolúció elméletre

cozumel 2013.05.17. 21:46:27

@wmiki: miki, nem. pont az a baj, hogy elképesztő mennyiségű jó magyar dolog van.
tehetséges énekesek, táncosok, tényleg világszínvonalú előadók.

és igen, kurva kevés pénzzel gazdálkodó, hatalmas felfedezéseket és találmányokat alkotó tudósok is akadnak, nem kevesen.

és akkor egy ilyenből lesz országimázs?

agent scully 2013.05.17. 21:49:10

@cozumel: szerintem bonnie tylernél azért valamivel korszerűbb és innovatívabb...

is 2013.05.17. 21:49:46

Uhrin Benedek országában vagyunk.

mostantól Uhrin Benedek és ByeAlex országában vagyunk.

billy reed 2013.05.17. 21:51:09

Még mindig nem világos, ugye?

Neked közhelyes, másoknak /sokaknak/ közvetlen, kedves, és egyszerű. Hiteles.
Nem rágógumitévémegcsináltagyonreklámozottműanyag.
Más.

Ezért tetszik sokaknak.
Egy dalnak nem kell feltétlenül irodalmi Nobel-díjas szöveg /bár vannak esélyesek, kétségtelen/.
Elég, ha hiteles, és megfogja az embert.
Szerintem.

Nincs hangja?
Ehhez a stílushoz kiválóan passzol. Nézz körül /mondhatnám "hallgass körül" /, a nagy sztárok között is vannak...öhöm...furcsa hangúak, mégis okésak, akár milliós rajongótáborral.

" és tulajdonképpen az egészet csak azért csinálja, mert ő meg akarja mutatni, hogy van más is, mint a kereskedelmi tévékben kopipésztelt, és kicsit már uncsi pillanat sztárok."

Ezzel mi a probléma? Nincs igaza?
Ha TGM mondja, OK, ha Alex, akkor erőlködés?
Hm. Ez sznobizmus. Szerintem.

Téged /és sokakat/ nem érintett meg a dal.
Engem /és sokakat/ igen.
Ennyi az egész.

Csak itt Magyarországon van az, hogy kialakul egyfajta intézménysített össznépi utálat, ha valaki más, ha szeretne valamit.
Nem teszik? Nem kell hallgatni.
No problem.

cozumel 2013.05.17. 21:52:32

@agent scully: nem követlek :D bonnie hogy jön ide?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.17. 21:52:52

Jó volt az előadás, ez a lényeg egy sófesztiválon.

agent scully 2013.05.17. 21:54:32

@cozumel: hát a britek állítólag őt indították

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.17. 21:55:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: egyetértek

bár tény, hogy nem olyan magasröptű, magvas gondolatokat mond el a dalában, mint amiket a méltán világhíres dopeman, minden liberális értelmiségi demokrata példaképe

cozumel 2013.05.17. 21:56:53

@billy reed: szerintem meg pont az ő megnyilvánulásai tanuskodnak sznobizmusról.

NEM BAJ, hogy egyszerű dalocskát írt. nem baj, sőt, kifejezetten jó, hogy eltért a megszokott tömegterméktől.

az a baj, hogy nem tudja eldönteni: vátesz akar lenni, vagy egyszerű srác gitárral.

cozumel 2013.05.17. 21:58:35

@agent scully: ja, ha a mezőny többi része is szar, akkor mi minek erőlködjünk? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.17. 22:01:03

@cozumel: :x
de majd te, az index címlapos blogger, te eldöntöd, igaz?
akit pedig abban kételkedik (vagy a tudományban) az nem demokrata... és tömlöcbe kéne vetni, mint geréb ágnest, aki boszorkány...

igaz?

cozumel 2013.05.17. 22:06:25

@wmiki: nézd, én nem a világnézetük alapján válogatok barátokat, bár nyilván van olyan, ami kizárná, hogy pajtik legyün, de konzervatív barátaim bőven vannak, és magamat sem nevezném elkötelezett liberálisnak, de tudom, ma ezek nélkül a cimkék nélkül nem lehet társalgást folytatni a zokni színéről sem.
és rengeteg konzervatív barátomnak SEM tetszik ez a dal. kb. azért, amiért nekem.

dr Smittpálelnökúr 2013.05.17. 22:07:10

@wmiki: Te egy gyökér vagy, összeszemteled a netet a baromságaiddal.

Akaszd már föl magad!

nandras01 2013.05.17. 22:10:41

ha már mélység, meg filozófia, meg gondolat, akkor
www.youtube.com/watch?v=lo0_JsrWI_A

cozumel 2013.05.17. 22:10:52

@wmiki: hát, azon a tárgyaló termi fotón pár éve hozott egy salemi boszorkányok jelmeztervezést az öltözetével, viszont én voltam az, aki erről azt írtam akkor, hogy mennyire gáz a sajtó részéről ERRE ráröppenni és igy beállítani őket.

Aureliano Buendía 2013.05.17. 22:11:08

Szöveg kontra előadásmód. Na, igen.

A szöveg... nos az az én olvasatomba egy jó szándékú kis gügye dalocska. Könnyen befogadható, nem okoz szellemi kihívásokat, kb. a Csicsergő óvoda délutáni matinéján meg is örvendeztetné a szülőket.

Előadás. (Annyiban készültem, hogy megnéztem a ZP kritikáját a neten. Botrány. Ma megnéztem a tegnapi svédországi felvételt is). Hát, nem erőltette túl, talán nem is baj. De látszik, hogy nem színpadra termett figura. Ellenben lehet, hogy ez a kontraszt (egy ilyen „rangos” helyszínen egy ennyire „eltévedt” figura hozhat némi sikert.

Stílus. Azt hiszem, ezt nevezik hpszternek (vagy mi a tököm), aki azzal teremt divatot, hogy nem hajlandó a divat által kitaposott csapáson haladni. Az én olvasatomban ez szoros rokonságban van a sznobizmussal.

Valaki írta fentebb, hogy nem írnak jó zenéket a jó zenészeinknek. Minek? Kinek? Nincs befogadóképesség.

Bár az tény (szubjektív vélemény következik), hogy a Quimby míves zenével és szöveggel elég népszerű, valamennyire kitört a rétegzenei kategóriából (viszont cserében kommerszebb is lett ( pl. Ékszerelmére vs. Ajajaj).

Vagy a -szerintem - méltatlanul ismeretlen The Perfect Name zenekar, ami tényleg gondolkodós szöveggel max pár száz fős rajongótábort tudhatott magának.

mirx 2013.05.17. 22:13:10

Szerintem a hiperkarma jó példa lehetett volna, kár, hogy szétcsúszott a gyerek.

tobeor 2013.05.17. 22:16:14

Kész rejtély előttem hogy jutott ideáig ez a srác. 5 perc és eltűnik a süllyesztőben.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.17. 22:18:12

@cozumel: nem ez a gond veletek libbantakkal, felőlem aztán rühellheted alexet, mert nem olyan bölcs, mint a példaképed demokrata dopeman

fikázhatsz mindenki mást egész álló nap.

de mi, normális emberek, a való világban, úgy kb. az országa 2/3-ada...
nem bánnánk ha végre konkrét alternatívával is előállnátok, és nemcsak ajvékolnátok egész nap...

SZóval... kérlek meséld el... a te elképzelt álomvilágodban pontosan kiknek kéne szerepelniük a dalfesztivál döntőjében?
dopemanen kívűl természetesen... ő alap, hogy ott van...

köszi

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.17. 22:19:46

@dr Kangörény: ahhh... egy másik értelmiségi demokrata... :x

természetesen az internetet rajtatok kívűl más nem használhatja, ahol mégis, ott diktatúra van...

tudjuk, tudjuk..

Az Utolsó Csillagharcos 2013.05.17. 22:20:16

Kiscsillag, Quimby, Kistehén, Kispál, Péterfy Bori, Cseh Tamás... A telesség igénye nélkül erős szöveg, jó zene, remek énekhang. Rossz helyen kerestek, ha a (ker)TV-ből szeretnétek jó zenét hallani. A euvízió úgy ahogy van közröhej. Teljsesen kizártnak tarom, hogy bárki önszántából meghallgatna akár egyetlen "nótát" is ebből a felhozatalból, Alexünk meg pont oda került ahová való.

VLADISZLAV 2013.05.17. 22:20:37

Szerintem ez egy baromi jó dal, jó szöveggel, fülbemászó refrénnel. Ok, a csávó nem nagyon tud énekelni. Nem fog nyerni, de nem is ő lesz a legutolsó a versenyben. Mondjak még rossz hangú énekeseket a pop zenében? Bob Dylan, Kurt Cobain, vagy Hobo, Bródy János. Egyiket se az énekhangjáért szeretjük!

cozumel 2013.05.17. 22:27:26

@wmiki: te, te nagyon szeretheted ezt a dopemant, minden kommentedben ott van... én pl. nem szeretem. kicsit sem.

cozumel 2013.05.17. 22:29:20

@VLADISZLAV: de én nem is a hangját kritizáltam, sőt, az egyik kommentben írtam is, hogy rengeteg kiváló zenészünk van, akik nem a hangjukkal tüntek ki. hobot a cikkben is említem. na de hobo a legrosszabb, legagyzombibb napján se írna ilyen blődlit.

chocco channel 2013.05.17. 23:03:55

Alapvetoen egyetertek a poszttal, annyi kivetellel, h miutan o kepviseli M.orszagot eppen egyszarvu is lehetne, akkor is drukkolnek neki.

Egyebkent tenyleg irritalo mint jelenseg.

Hunor Levente 2013.05.17. 23:29:31

Elég minimalista cucc, a srác az éneklést nem viszi túlzásba. A szövege Weöres Sándor szövegeihez hasonló. Néhány akkord Pink Floyd nyúlásnak tűnik.

Hunor Levente 2013.05.17. 23:31:02

@uraaam: Szürreális szövegek befogadása azért nem olyan egyszerű. Mintha neked se sikerült volna.

Hunor Levente 2013.05.17. 23:33:40

@micsoda?: Adele slágere tömény giccs, lehet azért referencia egy ilyen giccsfesztiválon.

átlátó 2013.05.17. 23:33:46

Az a bajod öcsém blogger, hogy nincs más bajod, minthogy ezzel az izével eltöltötted az idődet, én meg azzal, hogy elolvastam, a dolog pedig úgy áll, hogy ne komolykodj bazzeg, mert még kisodródsz, pedig az igazi kapitány az a Lemmy.

Napkutya 2013.05.17. 23:33:53

Jaj, ez rettenetesen szar....

EZT tudtuk kitermelni, pályaműnek? Országképként?

Alighanem, komolyan szarban vagyunk!

Zeneileg?

A tücskök húzta hintó, ugyan jól ábrázolt Magyarország idea, (kb. reális is) -de, azért lássuk be-, ez nem egy német országúti erőmű, amiről akár azt is elhisszük, hogy fél év múlva is működik.

Szerintem.

Kedvesen, kedvesen....

Mégis, ebben a dalban, kinek a faszát tisztelhetjük?

Kristl 2013.05.17. 23:36:20

Sztem kispál szar, és nem értem mi az a fene nagy rajongás körülötte. Egyszerűen nulla ének idegesítő zajjal.

2013.05.17. 23:58:07

@cozumel: wmiki látens homoszexuális(legalább is erre lehet következtetni a dopeman mániájából), enyhén szellemi fogyatékos is, az életben meg sikertelen(munkanélküli,nincs párkapcsolata,a pénzzel kapcsolatban is problémái vannak, ha jól tudom még mindig a szüleinél lakik majdnem 40 évesen).

Ezek miatt tele van frusztrációkkal.

mirx 2013.05.18. 00:05:52

@Kristl: Szerintem a Péterfy Bori még szarabb.

Cifra Kaloda · http://cifrakaloda.blog.hu 2013.05.18. 00:35:17

Ismét bátorkodunk popfilozófiailag meghaladhatatlan videónkat ajánlani, és természetszerűleg fentebb terkberkelni. Már megnyertük a víziót, csak szólunk. cifrakaloda.blog.hu/2013/03/06/taroltunk_az_eurovizion

Kristl 2013.05.18. 00:35:25

@mirx:

tény, azt is utálom.

2013.05.18. 00:59:36

@wmiki: ne beszélj többes számban. Nincs olyan, hogy veletek, meg hogy ti, normális emberek.
Próbáld felfogni: nem ti, hanem egyes egyedül te vagy a net legnagyobb faszkalapja. Te nem képviselsz magadon, a saját bomlott elméden kívül senkit, nem áll mögötted senki, legfeljebb az ápolód.

Ez nem liberális-konzervatív vagy balos-jobbos kérdés.

Te vagy beteg, téged kellene kényszergyógykezelni, senki mást.

zsírmalac 2013.05.18. 01:08:18

@wmiki: Énnemtom, hogyan köll egy liberálisnak vélekednie ByeAlexről, nekem - mint a szó eredeti értelmében liberálisnak - semmi bajom vele (azt leszámítva, hogy hamiskásan énekelt, ezt azért észre szabad venni?), a dal pedig még tetszik is. Van, ami egyszerű és gagyi, és van, ami egyszerű és üde. A Kedvesem az utóbbi kategóriába tartozik.
Ez még belefér abba az egy bitbe?

Kov 2013.05.18. 01:18:54

@Hunor Levente: Nem Pink Floyd nyúlás. Muszty-Dobay.

pudliho 2013.05.18. 03:17:11

"középszerű, kommersz, közhelyekben tobzódó, máshogy-percember"

de azért annyira csak nem lehet percember ha egy századmásodperces blog ezzel akar pár kattintást begyűjteni (-:

Joske 2013.05.18. 05:22:16

Rohadtúl örülök annak, hogy a néhány nagyarcút irritálja a srác. Nagy elégtétel volt látni a romalány arcát, meg a niggerét is amikor messziről jött nevesincs ByeAlex kiverte őket; és kész elégtétel volt amikor a karancslapújtői senkiházi, meg a tapolcai pinkcopy hermafrodita asztalossegéd örjöngött frizbipéter pereputtyával egyetemben, amikor továbbjutott. Ezek a pillanatok töbmillió senkiházinak (köztük jómagam is!) mellengették a szívét.

raydo (törölt) 2013.05.18. 05:55:05

pudliho szépen összeszedte a kritikusra jellemző líra jelzőit, nem bogarászom a többit, de miért érzed úgy hogy nevelni szeretne, meg, hogy bukott filozófus, ha elmormog egy dalt? Miért nem érzed ugyanezt a csiribiri zabszalmánál, az okmányirodai kedves kis szigetnél?

Hogy is dörmögnéd el, hogy milyen a kedvesed, ha akad, csak úgy magadnak, csak úgy dudorászva? Hát, én biztosan szelek szárnyán, meg tücskösen...no, meg szivárvány. :)
Ha meg felébrednék...hát, akkor is.

JimGilmoure 2013.05.18. 06:19:28

Én a zenét sajnálom. Nagy magyar jellegzetesség, hogy zene címmel, mindenféle szöveget akarunk eladni. A Szocializmusból maradt ránk, hogy mindenhová énekes kell. A Shadowst, J.M. Jarre-t vagy Vangelist is énekessel adnánk el?!
Cseh Tamástól borsódzik a hátam. Se ének, se zene.
A többi fentebb említett "zenekar" is. Egy rendes harmóniát, dallamot szeretnék már, olyan zenészeket, akik nem a mainstream szintetizátormodul programokból rakják össze zenéjüket, hanem alkotnak! Zenét szereznek, azt normálisan és egyénileg meghangszerelik és előadják.

JimGilmoure 2013.05.18. 06:22:21

Bocs, szocializmus kisbetűvel...

Byalex nyilatkozata a velvetről:
"Szimpatikus nekem, hogy a skandinávok nívós dalokat írtak a dalfesztiválra, nem úgy mint sok más ország, amelyek mindenféle paprikajancsit küldenek a színpadra"

Hát igen... Esze se sok van. :)

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2013.05.18. 06:25:05

megragadnám a lényeget: a hipszter mióta nem mainstream?

úgy tudtam, a mainstream egy vonulata. ahhoz, hogy hipszter legyél, több pénzt kell elköltened és több időt kell eltöltened az imidzsedre, mintha sima cicafiú/cicalány szeretnél lenni.

Rick Carton 2013.05.18. 06:40:19

Miért egy ilyen ember az alternatíva a kommersszel szemben? Ő nem jó, hanem másképp szar, másképp kommersz.

A rendkívül unalmas, szőrösnyakú és mindenek felett álló indie bagázs meg a Hajógyáris csajoknál csak végzettségében különb indie csajok, akik a romkocsmás Kazinczy utca féle környéket lepték el, talán érdekesnek találják, de mi, a pórnép, mi nem.

Számomra ugyanolyan hányingerkeltő és avitt ByeAlex, mint Tóth Gabi.

csavari 2013.05.18. 06:48:45

Ez az élőlény tökéletesen megmutatja hová süllyedt az emberiség! Egy monoton semmit egy undorító alak jelenít meg és ennek tapsolnak állítólagos emberek, röhej!

Rick Carton 2013.05.18. 06:55:01

Csak azt tudnám, hová menekülnek azok, akik eddig úgy néztek ki, mint ByeAlex, és szőrös nyakukkal, sztk szemüvegükkel meg a ruhához igazított színű bringájukkal adták a világ tudatára, hogy ők bizony nem holmi plebshez tartoznak.

Marques 2013.05.18. 07:14:07

Sok köcsög irigy, akiknek az a legnagyobb örömük az életben, ha másokat b@sztathatnak a semmiért. Élükön a poszt írójával. Álljatok ki és mutassatok bármit, amivel Magyarországot képviselhetitek. Sz@rrágók.

nu pagagyí 2013.05.18. 07:32:01

Alex dalában az a jó, hogy egy lelkes amatőr is kedvet érez ahhoz, hogy elénekelje és az esetek többségében jobban is sikerül neki, mint Alexnek az Eurovíziós fellépés. Utóbbi, lássuk be, nem túl jól sikerült, csak remélni merem, hogy a döntő előtt visszahallgatja és jobban koncentrál.

A gikszerek ellenére örülök, hogy őt küldték. Egy dalnak hatnia kell és Alex dala hat, ez kétségtelen. Nem kell, hogy mindenkinek tessen. Aki soha nem gondolkozott még saját magán, nem volt igazán szerelmes, nem érezte mindenhol kedvese jelenlétét, annak ott van a csalogány torkú román versenyző, vagy valamelyik másik hangos, hibátlanul kántáló zenegép.

Azért idelinkelnék néhány jól sikerült amatör próbálkozást Alex dalára:

kedves:
www.youtube.com/watch?v=hQEYkGIgxIo

profi:
www.youtube.com/watch?v=YewXuXK_3eI

alig akcentussal:
www.youtube.com/watch?v=uxmyVGZMiuo

észtül:
www.youtube.com/watch?v=3W3JHgnslFE

Mrs.Columbo 2013.05.18. 07:35:19

@cozumel: Szerintem ő simán csak van és te meg azt látsz bele, amit te akarsz. Szerencsére ez kb. senkit nem érdekel.
Ja de, az olyanokat tuti, akik általában a szerint formálják a véleményüket, amit a legtöbbször a pofájukba dugnak, és ha már a filozófiánál maradunk, egy átlag Schopenhauer szöveget még magyar fordításban is úgy fogadnának, mintha mongol nyelven lenne.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.18. 07:37:51

@Marques: erről szól az index... meg a liberalizmus...

@cozumel: aham... nagyon érdekes mellébeszéd... csak a kérdésre nem válaszoltál

a te elképzelt álomvilágodban kik vannak egy dalfesztivál döntőjében?

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.05.18. 07:45:23

Nemtom, a nagy éleslátásban felmerült-e, hogy Alex esetleg csak viccel?

Aki meg egy dalfesztiváltól vizionálja a nemzethalált, nyeljen nyugodtan kopjafát keresztben.

micsoda? 2013.05.18. 08:10:33

@Hunor Levente: Ritkán fog meg egy sláger szövege. A hang, a dallam ami megfog. Valószínű, mert nem látványon nőttem fel:)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2013.05.18. 08:13:36

Egy popdaltól minimum azt várjuk el, hogy a mondanivalója végtelen mély legyen, az előadójától pedig azt, hogy erkölcsi és életviteli mintakép legyen mindenki számára.

Különös tekintettel a befolyásolható ifjúság lelkivilágát szem előtt tartva.

ByeAlexet fikázni pedig mainstream, úgyhogy a saját közegében elérte a célját.

pocaklakó minimanó 2013.05.18. 08:14:47

Az én kedvesem egy olyan lény, akit
Farkasok neveltek és
Nyers húst eszik, meg testén
Ő biza nem tűr ruhát nedvesen:
Ő az én kedvesem.

Az én kedvesem egy olyan lény, aki
Lábával fület vakar,
És ha a kertbe oson
A Holdat megugatni, meglesem:
Ő a én kedvesem.

Kérlek titeket, szavazzatok rám, hogy a Piréz Dalfesztiválon felléphessek. Hangom nincs, de azért megpróbálom. Köszcsike! :)

pocaklakó minimanó 2013.05.18. 08:17:47

@zsírmalac:

"Van, ami egyszerű és gagyi, és van, ami egyszerű és üde. A Kedvesem az utóbbi kategóriába tartozik."

Kimaradt egy kategória: üdén gagyi. :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2013.05.18. 08:18:00

@pocaklakó minimanó: sajnos a másolatoknak ritkán jár babér. próbálkozz egyedivel

csutkababa 2013.05.18. 08:22:37

Coz, grat:)
Egyébként ha nem épp byebyecicafiút ekéznéd, még egyet is értenének a most itt hörgők, de ugye, ha magyar villant vmit külföldön, attól el KELL ájulni...ez valami rosszul értelmezett nagymogyoró nemzettudat.

madmanic78 2013.05.18. 08:26:43

OFF:

@wmiki: Ne haragudj, de már nem bírom szó nélkül...

Rengeteg blogot olvasok, de egy valami közös van bennük: íródjon a bejegyzés bármilyen témában, te megjelensz, a kis barátnőddel a karakánnal, továbbá édesanyátokkal a stefikével, és teleokádjátok..

Ha ennyire zavarnak ezek a témák, lehet, hogy érdeklődési körödnek megfelelő blogokat kellene látogatnod.

Hogy ott nem lehet libsizni meg hörögni?

Nehéz a turbómagyar élete..

Egyébként amit le szerettél volna írni az a szólásszabaDSág, és véletlenül sem szabaccság..

ON

csárli hárper 2013.05.18. 08:28:54

jaja, percemberke, mégis ő áll a skandináv színpadon, mégis ő döntőzik a táncdalfesztiválon, ő ad interjúkat mindenféle csatornáknak...
és te kedves nempercember szerző? szemetet levitted? albérletet kifizetted? megnézted mennyi van a számládon, kihúzod elsejéig?
ez a tipikus irigy magyar mentalitás, ez bassza szét az egész országot...már ami maradt belőle
mindezt úgy írom, hogy baszottul nem érdekel a táncdalfesztivál és alex, de már kibaszottul zavar, hogy minden gyökér fikázza, állj ki csinálj jobbat!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.18. 08:29:51

@csutkababa: @madmanic78: pfff...

jaja tudjuk, ami magyar az minden szar, csak ami nyugati az a fasza, mer ott demokrácia van

azt nem értem, akkor ti miért nem ott vagytok már, és miért itt ajvékoltok egész nap, hogy nektek milyen rossz

ja... mert ott dolgozni is kéne, nemcsak siránkozni?

csutkababa 2013.05.18. 08:31:33

@wmiki:
Édeskicsicsillag, ÉN dolgozom, veled ellentétben.
És képzeld, az általad úgyannyira megvetetett tudomány oltárán. Lehet hányni, de az öledbe, drágaságom.

csutkababa 2013.05.18. 08:34:46

@wmiki:
kishülye, mucika. el sem tudod képzelni az úgynevezett folyamatos-váltásos munkaviszony mibenlétét?
És ha éjféli hülyeként vonyítasz, mert a kullancs a zacsidba mászott, az egyik sorstársam szedi ki neked, te gyüker.

Waikiki boy 2013.05.18. 08:35:14

Honnan a turobol kerul elo ennyi fanyalgo, nyavalygo sznob barom. ti mind pestiek vagytok? mi nem tetszik? ki kepviseljen? mert mi magyarok annyira hihetetlenul elitek vagyunk, hogy minket akarki nem kepviseljet mi? majmok. nincs egy rambo amadeus-unk. hajra alex. belemaszott a fulembe. idiota hipszter bolcsesz debil. es akkor mi van?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.18. 08:36:39

@wmiki: én bírom, hogy idegesítő vagy.

csutkababa 2013.05.18. 08:37:21

@Waikiki boy:
a minőségre kényes ember van pár hálistennek. Alex nekünk szar, ennyi.
És ugye, ízlésről ne vitatkozzunk.
A szemétlevitel nem értem, hogy jön alexhez. Véletlen elszólás?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.18. 08:38:16

@csutkababa: jaj bocsi, nem tudtam, hogy te segédtakarító vagy egy kórházban

akkor természetesen mindent visszavonok, nélkületek tehetséges libbantak nélkül megállna a föld a forgásában :x

aki máshogy gondolja, az nem demokrata!

almosvandor · http://vilagvegeutan.blog.hu 2013.05.18. 08:38:43

Drukkolok ByeAlexnek, hajrá. A zene mindenkié, lehet olyat hallgatni, csinálni mindenkinek. Bár az amcsik Metallicával tartották távol az ellenséget-felkelőket a támaszpontoktól.
Egyszer hallottam Győzikét Quimby:Most múlik énekelni. Remélem már tanulja a Kedvesem számot is.

csutkababa 2013.05.18. 08:38:48

@wmiki:
Úgy van, csibe.
ennyiben maradhatunk is, cukifiú :)

csakhalkanszólok 2013.05.18. 09:11:41

Nekem momentán nem jön be az Alex, nem ismerem filozófia nézeteit, stb.
Bár nekem a mostani felkapott populáris zenék közül sem jön be semmi, és filozofálok én magamnak eleget, DE

- Akkor most popzenei piac van vagy nem?
- A Zalex fiút a "nép" választotta be vagy nem?
- Kötelező-e a kitaposott utat járni minden filozófusnak?
- Kötelező-e nézni, hallgatni, olvasni az Alex fiút vagy nem?

Szerintem egy rakás magát nagyra tartó emberkének (zenész, filozófus, stb.) most keserű a szőlő. Ez van na, kár is szépíteni.

Amúgy pont itt mondjam el, hogy akit a nép felemel, azt bíz el is dobja? És ha ez megtörténik, akkor jobb lesz a lelki világa a ma pocskondiázóknak, hogy "ugye megmondtam?"

Alázat és türelem uraim!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.18. 09:20:46

@csutkababa: de még mindig nem értem, miért nem a fejlett nyugaton tevékenykedsz, felsőbbrendű fajtársaid közt, hiszen itt elkalódik a nagy tehetséged a szarmagyarok közt :((

vagy nem tudsz más nyelveket, nem beszéled a hébert?

angyalföldi partizán 2013.05.18. 09:23:32

@dr Kangörény: gyere ide, Takarodj,kommancs kiskutyám.Funes után szabadon.

angyalföldi partizán 2013.05.18. 09:27:38

@wmiki: nyomjad Miki. a sok nyugdíjas nem érti,hogy írhatsz többet,mint ők. idegesek, össze vannak zavarodva.nem gond, kideríti az igazságot kovi70

Elijah_Baley 2013.05.18. 09:29:21

a cikkben van pár elementáris félreértés, pl a filozófia jelentőségével kapcsolatban, de nem ez a baj, hanem h egy popzenei témájú sóra küldött random hazai előadót ekézi mindenki, mintha lenne bármiféle jelentősége a dolognak...
a zenész halála a közöny
ne hallgassátok, oszt eltűnik
kispöcsűek társasága mind tukmálja a másiknak az mit hallgasson.
szánalmas

Olafson 2013.05.18. 09:57:55

@cozumel: eltekintve attól, hogy mekkora baromságokat látsz bele egy egyszerű kis pop dalba, mi a f*sz bajod van az egyiptológusokkal?!

Aureliano Buendía 2013.05.18. 10:20:07

@Hunor Levente: szürreális=/=gügye
Ha neked ez szürreális, akkor maradj még egy évet az iskolai előkészítőben.

Hunor Levente 2013.05.18. 10:59:07

@uraaam: nem egyenlő a kettő, de nem is zárja ki egyik a másikat.
a szövege nyilvánvalóan szürreális. ez elég objektív.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2013.05.18. 11:00:25

Még mindig nem jutottam el odáig, hogy meghallgassam ezt az Alexgyereket.
Akkor most érdemes? :)

Hunor Levente 2013.05.18. 11:01:07

@Kov: a csörömpölős rész, nem a gitár.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2013.05.18. 11:04:27

@Olafson: Elte HÖK-balhé mond neked valamit?

Amikor listázták a HÖK-ösök a friss gólyákat és a lányka neve mellé pl. beírták, hogy basznivaló egyiptológus.

kep.index.hu/1/0/391/3912/39123/3912304_6fa6a9741a822f9bfd0f813d6dd2d357_wm.jpg
:D

kennyking 2013.05.18. 11:05:46

Egyetlen egy oka van annak, hogy Alex viszonylagos sikert aratott.Márpedig az, hogy a " kedvesem" szót " jad vasem"-nek értették.Ezek után nem lehetett kihagyni a döntőbe jutásról, mert egész Svédországot leantiszemitázták volna és hát ugye, akkor oda az országimázs, jön az ájrópai bojkott és társaik.Végül is Alex gyerek nem zavart senkit ott, hát akkor miért ne?

padlogaz 2013.05.18. 11:32:45

"...Szóval nem, nem felesleges bölcsész huncutság a filozófia, csak nem könnyű olvasmány a mobiltelefonos szerződését értelmezni képtelen átlagember számára. Nem is lehet belőle megélni rendesen, egy tíz milliós országban jó, ha egy Tamás Gáspárt olvasnak. Filozófusaink ezért megpróbálkoznak minden mással, lesz belőlük biztonsági őr, személyi edző, takarító, papucs orrán pamutbojt. Vagy underground zenész..." - vagy blogot író valaki.

a fenének kell ilyen mélységeket belemagyarázni egy 3 perces számba? poszter ennyire utálja alexet? azért nagyot röhögnék, ha jó helyen végezne, és noha én sem egy ilyen kötöttsapkás gyerekre szavaztam volna, de azt a folyamatos ekézést, ami hónapok óta megy, erősen túlzásnak és szánalmasnak tartom.

Olafson 2013.05.18. 11:44:02

@Hicudzsi: ennyire nem folytam bele akkoriban, de már rémlik... Így meg akkor most a politikát is sikerült belecsmpészni ebbe a mélységes filozófiai vitába vagy mi?! :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2013.05.18. 11:45:44

@cozumel: engem a középszerűségnél és a bartoserikaságnál egy dolog zavar jobban, az irigység, a rosszindulat és a rosszhiszeműség.

Ez a srác olyan amilyen, ha középszerű, hát középszerű. Nem állította magáról hogy meg akarja váltani a világot, sőt pont az tette szerethetővé egy fél ország számára hogy "belökték a színpadra" és a görcsös megfelelni vágyás helyett a maga kis egyszerű, emberi módján előadta a dalát. Erre fél ország pajzsra emelte, fél ország köpködni kezdte, mindenki mindenféle neki kedves szimbóumrendszert szeretne belelátni, vagy épp elenkezőeg, benne véli megtestesülni amit gyűlöl.

Már eleve ez az egész Eurovízió egy elcsépelt sekélyes esztrádműsor amire jeentőségét meghaladó mértékben görcsöl rá a popszakma, de ha már így alakult hogy már-már egy BL döntőhöz mérhető médiafókusz és közérdeklődés kíséri, hát miért ne örülhetnénk a mi kis unortodox ufónk sikerének mindenféle rosszindulat nélkül?

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2013.05.18. 11:47:52

@Olafson: Hát ez szerintem messze nem politika, hanem egyszerű sötétség.
Nevetséges, hímsoviniszta, kispöcsök játszadozása.

Olafson 2013.05.18. 11:49:05

@padlogaz: +1
Próbálta már a kedves posztoló a román vagy a görög induló számát szövegileg elemezni? Biztosan nem platóni mélységűek...

ne vada 2013.05.18. 11:53:17

@micsoda?: Adele egy oltári szar Amy Winehouse-utánzat. Csak ő máshogy ronda.

ne vada 2013.05.18. 11:56:06

@Karmadealer: "pont az tette szerethetővé egy fél ország számára hogy "belökték a színpadra" és a görcsös megfelelni vágyás helyett a maga kis egyszerű, emberi módján előadta a dalát."
Ennyire nem lehetsz naiv! :D Ez a fószer egy milliméter-pontossággal megkomponált jelenség. Az előadásmódja ál-egyszerű, ő maga is egy "megcsinált" valami.

no_successful2 2013.05.18. 11:56:59

Mit kell ezt cifrázni, akinek tetszik hallgassa, akinek meg nem, az ne hallgassa.
Nekem bejön, vidám egyszerű kis nótákat ír.
Ha alex ír egy filozofikus ívű könyvet a csigák életéről, akkor aki akarja, olvassa, én biztos nem fogom.
Ettől még tetszik amit zenei vonalon csinál. Ennyi.
Egyébként valószínű a titka az, hogy jól illik a figurához a zene.
A zenéről, és a Alex megjelenéséről is elmondható, hogy laza, szemtelenül egyszerű, öntörvényű, és fricskát hány a mai pop irányzatoknak.
Kerek a dolog na.

kennyking 2013.05.18. 11:57:50

Én a Kárpátiát indítanám.Eléggé magyar, pörgős és meglehetősen primitív zeneileg, az élvezetéhez nem kell zenei ( meg semmilyen) műveltség.Nem kell egy ilyen senkit sem érdeklő nyálfesztiválhoz minden országnak Pink Floydokat ( vagy Slayereket) indítani.Én speciel nem is értem a vitát, hogy most jó vagy rossz ez az Alex gyerek.Ki a f.szt érdekel ez az egész?Nagyobb dolog szerintem, hogy az Ektomorf a Wackenen játszott, vagy a Watch My Daying a Brutal Assaulton.Ez az elismertsége a teljesítménynek.

profilo 2013.05.18. 11:58:34

@Karmadealer:

Majdnem pontos amit írtál.
Kb. 1 milló néző követte az M1 adását valószínűleg azért,hogy lássák a középszerű(és tényleg az!) dalnak,előadónak a bukását.
Hát eddig ez nem jött össze nekik(dühösek is emiatt nagyon!),és a szokásos fikázás mellé most már filozófiai elemzések is társulnak.A mi házi(hazai) lúzer előadónk pedig nyilatkozataival még hergeli is a szintén lúzer bírálóit.
Kis magyar abszurd...

Olafson 2013.05.18. 11:59:48

@Hicudzsi: az lehet, de itt most arra gondoltam, hogy mit keres ez az utalás ebben a posztban? Mit is akart mondani a költő... :)

Kedvesem szövege sz*r –> BAlex középszerű filozófus(?) –> b*sznivaló egyiptológusok?!

rexter 2013.05.18. 12:03:00

na hadd szóljak már hozzá :D először is már nagyon régóta zsigerből gyűlölöm a tehetségkutatókat egyszerűen azért mert rosszak, hamisak, undorítóan nyálasak, stb. rúzsa magdi volt az egyetlen aki ért valami, az egyetlen!
az euróvíziós okosságot is mindig utáltam. borzalmas rossz számok mindenkitől, nem csak a hazai válogatón hanem a külföldi döntőne is mindig. ripacskodás a köbön. mosolyogtam mikor hallottam h ez a byealex megnyerte a hazait. aztán most láttam az elődöntőben meg elég sok youtube videót megnéztem és kommenteket olvastam. azt kell mondjam maga a szám teljesen okés. nyugis, dallamos, fülbemászó. nem lezbik és buzik vonaglanak a színpadon, vagy röhejes vikingek, metálok, őrültek, hanem csak úgy ott vannak. a zene meg sokadszorra is simán hallgatható, ez a számok 3/4-ről egyáltalán nem mondható el. szóval most kivételesen én felülök a mainstreamre, vagy épp a hipsterkedésre, nem tudom, de drukkolok neki, szerintem nagyon jó helyezést fog elérni, pont mert nem olyan tucatszar mint a többi. és nagy fejethajtás saját kis országom előtt, hogy őt küldték ki és nem a többi tucatm"nűvészt" itthonrókl. hajrá!

no_successful2 2013.05.18. 12:03:25

@ne vada:

"Ez a fószer egy milliméter-pontossággal megkomponált jelenség. Az előadásmódja ál-egyszerű, ő maga is egy "megcsinált" valami. "

A pop szakmában mindenki ilyen. Alex eltalálta rendesen, ennyi.
POP azt jelenti, populáris. Ha alex ezzel a style-al sikeres, akkor jól csinálja.
A többi önjelölt sztárocska ("művész") aki elcseszte saját image-ét, meg lihegjen csak a partvonalról.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2013.05.18. 12:03:36

@Olafson: Hogy tele van az ország bölcsészekkel, gondolom.

De majd a szerző elmondja. ;)

Aureliano Buendía 2013.05.18. 12:11:48

@Hunor Levente: várom az érveket, fejtsd ki kérlek, mert két sor nekem nem feltétlenül érvelés.

Olafson 2013.05.18. 12:35:06

@Hicudzsi: bárcsak bölcsek lennének... :)

pizzaboy 2013.05.18. 12:35:30

a múltkor, amikor belinkeltem, wmiki irtózatos gyorsan lelépett a blogból, szóval akkor segítenék az ittenieken is:

www.rtlklub.hu/bulvar/video/31256

szóval ő wmiki. persze a "konzervatív" látásmódba gondolom beletartozik nyugdíjasok hazugságokkal való kizsigerelése... dehát tudjuk melyik kutya ugat mindig a leghangosabban

valerio 2013.05.18. 12:50:33

Nyalex zenéje kb. ez a kategória (amatőr verzióban) youtu.be/7zF-E-_8m7M És, milyen érdekes, ennek az énekese sem ezzel nyerte meg a dalfesztivált San Remo-n.... hanem ezzel: youtu.be/q_8PuzwcC2I

Persze az €víziós dalfesztivál sem ér semmit... Nézzétek meg, hogy honnan indult az egész: youtu.be/NobjMoXskJc ez az ELSŐ €víziós feszkó.
Jellemzői:
1. ZENE.
2. K.jó hangszerelés.
3. Énekhangok.
4. Az adott stílusokon belül - mai füllel igencsak giccsmentes, változatos dramaturgiájú dalok!

Én csak azt a következtetést tudom az 1961-es kezdethez képest levonni, hogy már régóta érdektelenné vált úgy az €vízió, mint a saját túltermelésébe belefulladó szórakoztató zene is...

pizzaboy 2013.05.18. 13:09:46

@kennyking: az az "erősebb kutya" kezdetű

Hunor Levente 2013.05.18. 13:12:24

@uraaam: nem egyértelmű? a szöveg a valóságon túlmutató, álomszerű képeket használ:
- táncolt egy délibábbal, majd elillant
- akit átölel hét kontinens
- táncot lejt fent felhők közt
- akit hóbortos álmok tépnek, kócos haját reggelente szelek fonják
- rozmaringból készít hintót, tücskök húzzák.

nem látod szürreálisnak?
lehet gügye, naiv, gyerekes - megítélés kérdése.

például nézd meg ezt a képet:
en.wikipedia.org/wiki/Boy_on_the_Rocks

ugye gügye, naiv, gyerekes? és szürreális.

"One artist who prefigured the Surrealists' idea of fantasy with his fresh, naïve outlook on the world was the Frenchman, Henri Rousseau (1844-1910)."
www.ibiblio.org/wm/paint/auth/rousseau/

persze azt nem állítom, hogy a szürrealitástól ez az alex művészi volna. különben se csak a szöveget kell nézni.

kennyking 2013.05.18. 13:22:07

@pizzaboy: Na, és ha gigaorgazmusa van? :)

Mészáros Laci 2013.05.18. 13:38:09

"középszerű, kommersz, közhelyekben tobzódó"

...mondja fanyalogva a féltudású elit :-)

Rózservóterz 2013.05.18. 13:55:53

Wmiki remélhetőleg egy nagyon súlyos betegségben szenved, melynek végén próbál nyomot hagyni maga után az életben, ám sajnos, ez nem megy neki, mert egy faszszopó.

Drago Brutic 2013.05.18. 14:18:23

Még meddig lehet rágni ezt az Alex csontot? A poszt alapján nincs már ezen hús. Ráadásul elég pitlák dolog a döntő előtt utálkozni egy sort. Eddig szartam Alexre, de a poszt után már szurkolok neki.

Leone_510 2013.05.18. 14:33:36

az ingyenélők lemezeit nem vesszük régóta, ezért koncerteznek, szegény alex fiú a 100-150 fős hatalmas tömeg előtt fog majd zenélgetni? sok sikert boaaaaaaa

mrs. white 2013.05.18. 14:53:19

Az értelmiségi zenével két baj szokott lenni a háromból. Szar a zene szar az ének. A harmadik éppen megfelel, mert van mondanivalója a szövegnek, de akkor az még lehetne vers. Igaz, akkor a kutya se ismerné. Byalex ettől egy fokkal tovább ment. Mert a szöveg nem az, hogy I love you vagy dance with me esetleg fly in the sky. Lehet szeretni vagy nem szeretni a szöveget de legalább lehet rajta gondolkodni, hogy akar e valamit mondani vagy sem, vagy csak esetleg költői szép szavak egymásutánisága. Tehát a szöveg rendben van. A zene egy faék vagy egy szög egyszerűségével bír (teszem hozzá mint a slágerek nagy többsége) de az egyszerű zenékben is van irrtáló és olyan is ami nagyon rendben van. Pl beatles életműjének a 80% halál egyszerű mégsem venné senki a bátorságot hogy leszarozza és tényleg jók a maguk módján. Énekelni sajnos azt nem tud a klasszikus értelemben. Nincs sem hangterjedelem sem dinamika és az eurovision jól hallhatóan hamis is volt, mert elizgulta. Nagyon kíváncsi lennék erre a nótára egy olyan személy előadásában aki profi előadó, mert lehet, hogy űtős lenne. Minden hibája ellenére az elmúlt 40 évben indult dalok 90%-ánál biztos, hogy jobb mert azok tényleg egy rakás szarnak felelnek meg, mind zenei ének és szöveg terén. nem volt azért mindig ilyen rossz a helyzet, mert 70-80-as években komoly hangszeres és ének tudással rendelkező zenekarok még uralták a pop szakmát. A 90-es évektől számítva lett ilyen vállalhatatlan a könnyűzene, ami már lehet, hogy az emberek nagy többségét zavarja még akkor is ha nincs hallása és nem akar különösen elmélyedni a szövegekben sem.

kennyking 2013.05.18. 16:23:45

@mrs. white:
Szerintem is a szöveg rendben van.

micsoda? 2013.05.18. 20:10:56

@ne vada: Szerintem ebben az összehasonlításban egyedül vagy. Persze az is lehet, hogy a szemüveged változó:)

micsoda? 2013.05.18. 20:14:34

@Hunor Levente: Szerintem erőteljes érdekes a hangja, és jó zenéket is kap hozzá. Nekem tetszik a Skyfall zenéje is.

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 08:13:08

@szomorutojas:

"sajnos a másolatoknak ritkán jár babér. próbálkozz egyedivel"

Ó, ha az lett volna a kifejezett célom, hogy ennél a "filozofikus magasságokba emelkedő" műnél egyedibb, eredetibb és minőségileg magasabb színvonalú művet alkossak ide neked - vagy bárkinek -, akkor még két-három percet rá kellett volna szánnom az írásra.

Elnézést, hogy csak ennyi jött ide. Ide ez is bőven jó lesz. Meg még az ojróvízióra is. :)

pocaklakó minimanó 2013.05.19. 08:17:06

@mrs. white:

"A zene egy faék vagy egy szög egyszerűségével bír (teszem hozzá mint a slágerek nagy többsége) de az egyszerű zenékben is van irrtáló és olyan is ami nagyon rendben van."

Ja. Például ha az ember meghallgatja az EU himnuszát (9. szimfónia, 4. tétel részlet), akkor elcsodálkozik, hogy milyen hatásos lehet egy szimpla emelkedő-ereszkedő hangsor.

Osztjónapot! :)

cozumel 2013.05.20. 02:49:25

@Karmadealer: engem a középszerűség nem irritál, és bartos erika sem. ha ezt vetted le, akkor nem értetted, mit kritizálok.

az pedig egy hihetetlenül szomorú magyar sajátosság, hogy egy vitában nem az kritikát cáfoljuk, hanem a kritizáló személyét, illetve ha őt személyesen nem ismerjük, akkor ráaggatjuk a megkeseredett, magányos, frusztrált, boldogtalan, rosszindulatú, irigy jelzőket.

a kritika igen erősen szubjektiv műfaj, ez itt az én véleményem, még az sem biztos, hogy igazam van, illetve az én igazságom lehet a tieddel együtt helytálló, anélkül, hogy pszichoanalizálánk egymást.

azzal pedig végleg nem tudok mit kezdeni, sosem értettem, hogy ha valami tré, akkor azért ne beszélhessünk arról, hogy tré, mert a miénk.

pocaklakó minimanó 2013.05.20. 09:34:47

@cozumel:

"...sosem értettem, hogy ha valami tré, akkor azért ne beszélhessünk arról, hogy tré, mert a miénk."

Szerintem arra gondolhat - és ebben egyet kell vele értenem -, hogy sokkal népszerűbb a "beszéljük meg" változat akkor, ha hazai trét kell ekézni.

Szerintem most ekézzük a többi eurovíziós dal-filozófust is. :)

cozumel 2013.05.20. 16:44:22

@pocaklakó minimanó: én már jó pár dolgot kritizáltam a világ minden más pontjárol egy régebbi blogon, de a magyarokat csak a magyar dolgok érdeklik. ez a tapasztalatom.

pocaklakó minimanó 2013.05.21. 11:36:39

Most olvasom a fészbúkon, hogy nagyon trendi lett ViszlátSanyi ojróvíziós nótája és egy rakás változat került fel a jutyúbra és effélékre.

Sőt! Hallgatható már olaszul is például.

Mi ez, ha nem világsiker?

Hángériön Gángnámsztájl... :)

Audrey80 (törölt) 2013.06.30. 20:38:25

Áááá, megvan a poszt :)
Először a rádióban hallottam a számot, hogy miez??? Aztán mondta a férjem, hogy ez megy az Eurovízióra. Na, mondom, ez hányadék. Nem bírom végighallgatni. De az én ízlésem eléggé kacifántos, úgyhogy nem biztos, hogy bennem van a hiba, férjnek tetszik.
Aztán tényleg ment, de hát csak nem drukkol az ember az ellen, aki az országát képviseli, úgyhogy szurkoltam, hogy jó helyezést kapjon, bár a szám nem tetszik. Annak meg örültem, hogy másnak legalább tetszik, és mindenféle akcentussal felteszik a youtube-ra.
Aztán jött Szily Nóra, férj nézi az interjút. Na, ez az ember eltévedt a fejében. Egy óra vele és valamelyikünk öngyilkos lesz, tuti. Fizikai fájdalom nézni, de amerikai konyhánk van, mit tegyek?
(Miért divat a tapadós gatya pasiknak? És még hordja is? Megcsinálták a stílusát?)
Szóval nem szimpi, de hát 10. lett, örüljünk.
(Én Anouknak is nagyon drukkoltam.)
süti beállítások módosítása