Most mondom

Facebook

2013.06.26. 06:47 cozumel

A nő egyetlen érdeme a szépség?

Címkék: társadalom demagóg xxkromoszóma szépség terror

Na jó, kb. eddig bírtam, hogy ne mondjak semmit arról, hogy mennyire felesleges, büdöslábszagú erőlködés ez az egész. Most a huffingtonpost hozta le "Egy szép test" címmel, de volt ennek már ezer változata, mind pontosan ugyanolyan eredménnyel, amit az origó körül tudnék meghatározni. 

slide_304037_2590208_free.jpg

Lehetne arról is töprengeni, hogy mennyire művészfotó valami attól, hogy fekete-fehérben lövik el, de most nem ez a lényeg. Inkább arról beszéljünk, hogy mennyire lesz igaz tőle, mennyire "megy át az üzenet", mennyire alkalmas véleményformálásra, és elsősorban hogy kinek a véleményét óhajtja meg(re)formálni.

Mert nekem kicsit olyan érzésem van, ha ezekre a képekre nézek, mint mikor a gyerekek által feltartott táblákra. Mindenki tudja, hogy azon az én világnézetem van, az én igazságom, de odaadom a gyereknek, és mivel ő ártatlan meg tiszta, akkor az ő kezében őszinte és támadhatatlan lesz az én véleményem. 

Na ezek a képek is pont ennyit érnek. Kit akarunk meggyőzni arról, hogy a ráncos has pont olyan szép, mit a sima, hogy a lógó mell pont olyan szép, mint a hetyke, hogy az úszógumi pont olyan szexi, mint a feszes test? A férfiakat? Röhej. Az a férfi, aki el tudja fogadni a vele élő nő testi változásait, nem szorul győzködésre. Amelyik meg nem bír rád nézni, mert striás lett a hasad és sötétebb a bimbód szülés után, az nem fog azután se, hogy az arcába tolod ezeket a fotókat. A férfiak többsége nagyon jól tudja, hogy a nők leginkább csak a magazinokban tökéletesek, ugyanis az egy háztartásban élő Glamour-modellek száma a lakosság körében általában alacsony. Látják, hogy se anyu, se a nagynéni, se a lánytesó nem úgy néz ki, mint Palvin Barbara, hogy nem lenne nyuszilány a CBA-s pénztároslányból, a gyerekdoktornőből és Etelka néniből, a 3/B osztályfőnökéből sem.

Önmagunkat? Saját magunknak el kell mondani, hogy a nő sokféle, és nem mindenki számára realitás a címlapállapot? Persze, hallottam én már önbizalomhiányról, és természetesen úgy gondolom, hogy segíteni kell azoknak a lányoknak, akik ettől szenvednek. De attól, hogy azt hazudjuk nekik, hogy a lógó segg meg a löttyedt tricepsz is szép, és attól, hogy ezt egy fekete-fehér fotósorozattal alátámasztjuk, ez még nem lesz igaz. Igen, ízlések és pofonok különböznek. Amilyen sokfélék a férfiak, olyan sokféle nőtípus tetszik nekik. De azért lássuk be, hogy vannak fícsörök, amik nagyon nagy átlagban bejönnek, és amik nagyon nagy átlagban nem. 

Megint azt mondom, mint az inspirálós posztomnál: tévúton járunk. Nem ez a lényeg. Igen, azt is tudom, hogy a média és a szépségipar eszméletlen erőkkel bombázza a nőket, hogy egy elérhetetlen ideál felé vágyakozzanak, hogy értelmetlen termékeket fogyasszanak, a narancsbőrkrémtől a szilikonmellig. De ahogy hozzátartozik a felnőttkorhoz az, hogy megtanuljuk, nem baszhatjuk el a fizetést fél hónap alatt, nem maradhatunk el a gázdíjjal, nem eshetünk be a munkába két óra alvás után rendszeresen, úgy meg kell tanulni ezt a jelenséget elfogadni és következetesen leszarni. Ideje lenne belátni, hogy ebben a folyamatban mi, nők nem szegény áldozatok vagyunk, akikre ráerőszakolják ezeket a baromságokat, hanem mi magunk fekszünk alá ezeknek az idióta elvárásoknak. Itt minimum kölcsönös felelősségről van szó. 

JTB7382.jpg

Közben meg, lányok, ennél sokkal fontosabb problémáink vannak. És ha leragadunk annál, hogy a szépségideálról picsogunk, akkor azokkal nem haladunk. Nem oldjuk meg a bérezések közti ordas különbségeket, nem oldjuk meg, hogy még mindig ránk hárul a gyerekezés-házimunkázás nagy része, hacsak nem Skandináviában vagy Kanadában élünk. Nem oldjuk meg a nők elleni erőszak problémáját, a karrier vs gyerek kérdését. Nem beszélünk arról, hogy az egészségügyben háttérbe szorul egy csomó női probléma, a szülés után kitágult hüvely és az a kis mellékes inkontinencia. Hogy negyven után a hormonális változásaidra vállat rántanak, hogy hát ezzel együtt kell élni, hogy lényegesen kevesebb kutatás folyik ezen a téren, de bezzeg viagrával és társaival telített a piac. És akkor most még ki sem tekintek a nagyvilágba, nem is beszélek azokról a nőkről, akik ezt az egész kérdéskört nem is tudnák hova tenni, mert hát úgyis tetőtől-talpig burkolva vannak. Ellenben reálisan retteghetnek attól, hogy stria vagy sem, ha megerőszakolják őket, még halálra kövezéssel is számolhatnak.

És nem oldjuk meg saját önbizalmi nyiff-nyaffunkat sem, mert leragadunk a külsőségeknél, amik úgyis ideig-óráig tartanak minden nőnél, és negyven után hosszú még az élet, kéne valami szubsztanciának maradnia a következő négy évtizedre, ha már legalább tovább élünk a férfiaknál. Nem a fekete-fehér művészfotóktól fogjuk magunkat határozottabbnak érezni, nem attól, hogy a Dove azt mondja, a szépség sokarcú, miközben ugyanúgy csak egy terméket akar rádsózni. Hanem például attól, ha van még egy szakma a ridikülben. Vagy még egy nyelvvizsga. Hogy sikerül betörni valamilyen tipikusan férfiak által dominált területre és ott ugyanolyan jól teljesíteni. 

De ez nem fog menni, nem fog menni addig, míg azon vekengünk, hogy deigenisszépekvagyunkhájasanmegráncosanis. Ez óvodás szint. Én azt mondom, nőtársaim, hogy fel kéne nőni. 

És akkor a végén még komolyan vesznek bennünket. 

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nemopcio.blog.hu/api/trackback/id/tr565378025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sEm · http://autizmusmesek.blog.hu 2013.06.26. 07:51:49

Nekem most ez a jelenet jutott eszembe erről:
youtu.be/M9fFOelpE_8

Audrey80 (törölt) 2013.06.26. 08:10:14

Valóban, ezzel (is) mind terméket akarnak eladni vagy önigazolás az egész. Hogy én 100 kilósan is milyen szép vagyok meg 60 évesen is fiatal :)
Aztán mutatják az elborzasztó képeket. Hogy ez normális??
Nyugtassatok meg, hogy nem lesz mindenki striás és lógó hasú/ mellű szülés után. Vagy ha igen, ott már szülés előtt sem volt rendben minden porcika.
A helyzet meg az, hogy persze, csorgatják a pasik a nyálukat a tökéletes nőre, mint ahogy a nők is a tökéletes pasira, de hát olyan nincs :) Lehet, hogy szép, de a szépség önmagában kevés az élethez, az megszokható, és normális kinézettel és kedves természettel többre megy az ember. (Meg ha van kevés esze.)

Audrey80 (törölt) 2013.06.26. 08:16:20

Hm, most eszembe jutottak a nyavalygó pasik, nekik sem egyszerű a szépségorientált világban. 180 cm alatt, kis nyeszlett példányok nulla önbizalommal ugyanúgy el vannak nyomva, mint az önbizalomhiányos nők.
Egy jó kiállású pasi ugyanúgy előnyösebb helyzetben van, mint egy szőke nagymellű nő.

macsk-a 2013.06.26. 08:43:51

Audrey, 3 gyereket szültem és egy darab srtia sincs a hasamon, illetve nem lóg a bőr rajta. De ez szerencse és genetika kérdése. :)
A mellemről nem tudok mit mondani, mert az nincs :) Ez is genetika. Picike. De a férjem se a mellméretem miatt van velem :)

Cozu, visszakérdeznék a zárómondatodra: Kik vesznek akkor majd komolyan? A férfiak? A többi nő? Kinek akarok én megfelelni, ha nem magamnak? Ha pedig én jól érzem magam a bőrömben, akkor ívesen teszek arra, hogy a társadalom, a média és a Dove mit gondol rólam.. A társadalom politikai és egészségügyi felvetéseiddel maximálisan egyetértek és érdeklődve várnám az illetékesek idevágó válaszát...vélhetőleg hiába.

angelocska 2013.06.26. 10:10:29

Pedig sokan vannak, akik tényleg elhiszik, hogy ők így is szépek és még jól is érzik magukat a bőrükben annak ellenére, hogy a mozgáshiánytól a testük omladozik vagy épp már az összeomlás határán áll... mert nem fogják fel, hogy ez az egész nemcsak arról szól, hogy ők jól érzik magukat lógó hassal és fenékkel, hanem hogy ami kívül így folyik, az belül sem erős!!! És ez még fontosabb lenne! Korábban próbáltam "hittéríteni" (rokonokat, körülöttem élőket...), mára viszont megtanultam nem idegesíteni magam ezen. Mindenki maga választ. Persze jobb lenne, ha az dőlne a médiából, hogy lehetsz "nagyobbacska" is, csak sportoljál már valamit!

Pupilla 2013.06.26. 10:47:34

szerintem nagyon negatív ez az értelmezés. a fotósorozat szerintem éppen arról szólt, hogy a szépségünk máshonnan fakad, mint gondolnánk. ezek a fotók sok nőnek segítenek megtalálni azt az érzést, hogy "csodálatos vagyok, most itt, így, ahogy vagyok". sokaknak nagyon kell ez a kis biztatás, elfogadás. Lehet, hogy a fotós nem Annie Leibovitz, de jó ügyet szolgál. Tudom, hogy nem csak a magam nevében szólok, amikor megköszönöm neki.

cozumel 2013.06.26. 14:36:53

@Pupilla: értem én, hogy miről AKAR szólni, meg hát el is olvastam a cikket a huffingtonon.
de a szépség az szépség, az elfogadás meg elfogadás.

én elfogadom, hogy ráncosodom itt ott, mert abba a korba értem, amikor ez már természetes. de szépnek nem tartom, sokkal szebb volta homlokom símán, ez van.
nem tetszik, de big díl, ennél sokkal fontosabb problémáim vannak. nem agyalok botoxon meg felvarratáson meg mezodermaizé kezelésen, mert minek.

nem mindenki lehet szép, de nem mindenki lehet űrkutató, vagy énekes a milánoi scalában. és akkor mi van? arról se készül fotosorozat, hogy nem vagyok űrhajós, pedg az én önbizalmamnak jót tenne :D

cozumel 2013.06.26. 14:41:06

@macsk-a: igen, macs, elsősorban a férfiak. addig, mig a törvényhozól , és általában a döntéshozók többsége férfi, addit őket.

másutt 2013.06.26. 19:03:39

@Audrey80: "Nyugtassatok meg, hogy nem lesz mindenki striás és lógó hasú/ mellű szülés után. Vagy ha igen, ott már szülés előtt sem volt rendben minden porcika."

Ugye ezt nem gondolod komolyan?
Van kb 20 lathato (has, mell, mellbimbo, bör, haj, visszerek) és 200 lathatatlan potencialis kovetkezmenye a terhessegnek. Amig nem leszel terhes, nem tudod, mi jut majd neked. Egy par biztosan. Nullaval senki nem ussza meg.

1. Szereny velemenyem, hogy a mell és has logas lokuki egy csomo más mindenhez kepest. De lehet, hogy csak azert gondolOm igy, mert egy 27 eves rokonom, aki 1 eve szült Budapesten, a 3. fisztula muteten esik at a szulese miatt. (guglizd meg mi az). Most az aranyerrel és az anyak jó 75%-at sulyto inkontinenciaval nem is untatlak.

2. A mell és a has logas nagyon egyszeruen orvosolhato. Ha kell, adok telefonszamot.

3. Tehetsz ellene amit akarsz, nagy resze genetikus. Mint minden masnak. Mi a fene az, hogy a szülés elött sem lehetett rendben? Genetikai tesztet javasolsz a kotoszovetek (vegbel, holyag, mellszovetek) allapotara, és aki azok megnyulasara hajlamos (amit terhesség elött, 20-25 évesen nehéz megjosolni) az miskaroltassa ki magát, vagy magara vessen? :)

42 eves, eddig ketszer szült no vagyok. Nincsen egyetlen csikom sem, sehol. A melleim nagyok és nem nyultak meg. De a hasam log. Nagyon. Siman megbukna a ceruza teszten. 1-2 even belül meg fogom csinaltatni. Viszont addig is: sportolok es uszom es bikiniben jarok, és nincsenek onerzeti problemaim. És ismerek fele ilyen idos not, aki 0 logassal, 2 halovany csik miatt, amik csak nagyitoval latszanak, gyakorlatilag csadorban ül az arnyekban egy fa alatt. En kurvara sajnalom az ilyeneket. Nem a börukkel, a fejukkel van baj.

cozumel 2013.06.26. 20:42:19

@másutt: ebből a hozzászólásból tulképp az utso mondat a lényeg.

ezek ÖNGENERÁLT problémák. álproblémák, álválaszokkal.

Ziebi 2013.06.26. 23:58:32

2 hónaposak az ikrek, a hasamtól szerintem sírva fakadna akárki akinek egy kis szépérzéke van, csíkos mint a veszedelem és lóg, de komolyan mondom, eddigi életem során most zavar a legkevésbé hogy nem tökéletes. Kibékültünk. :)

Asidotus 2013.06.27. 00:30:01

Értem én, hogy fogadjuk el magunkat, mert úgysem lehetünk olyanok, mint a magazinok sminkelt ÉS fotosoppolt, fiatal sztárjai, hiába akarnak velünk megvetetni minden szemetet.
De valamit azért mégiscsak tehetünk, nem. A nőknek annyi dolguk van egy minimális testedzés mellett, hogy ne zabáljanak annyit, mint egy viziló. Ha már emberi alakjuk maradt, a nagyját megtették, amit lehetett.

cozumel 2013.06.27. 02:23:43

@Nűnű: én most pont nem arról akartam motyogni, hogy fogadjuk el vagy se magunkat, hanem, hogy hazudjuk e azt, hogy minden szép, virágozzék ezer virág, we are the world, és a legfontosabb kívánságunk a world peace :D

mert szerintem ez pont olyan félrevezető ámítás, mint a fotosoppolt seggű modell.

@Ziebi: hát, nekem is volt egy tükörbe nézős, számot vetős, 12 centis vágást jól megbámulós önfeltérképezésem, nem tartott sokáig, mert rögtön ketten kétfelé bőgtek :D
aztán 6 hetesek voltak, mikor visszamentem edzeni, a helyzet javult, de status ante nem lett. de nem is hiányzik a boldogságomhoz.

Ziebi 2013.06.27. 04:21:12

@cozumel: Nekem azt mondta a fizikoterapeuta hogy még várjak egy hónapot a rendes edzésekkel, addig is maradnak a séták- hozzáteszem ez most bőven sok is. De tudom hogy amint el tudok szakadni heti kétszer valamit mozogni még jobb lesz a helyzet. :) Gyerekek előtt se volt Halleberry testem, ezután se lesz, nabumm. :)

Audrey80 (törölt) 2013.06.27. 08:22:19

@másutt: mivel nem nézegetek más pucér nőket, azért is kérdeztem.
De a fenti írásoddal szerintem alátámasztod a képeket. Hogy a terhesség-szülés tönkreteszi kis túlzással a nőt.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2013.06.27. 08:54:41

Heló Csajok :)

Csaponganék, egy halom dolog fölötlött bennem.

Durva.
Kezdem a durvával. Ez (a topik) talán ugyanaz a műfaj, mint a Paralimpia. Elég mély vitákat szoktunk vinni ebédszünetben erről. Hogy az élsport, az olimpikonok, a bálványok, Usain Bolt (broáf) nagyon erős esztétikai katarzist is nyújtanak, mégiscsak a test diadala a sportteljesítmény. És hát talán nem véletlen, hogy hiábavaló a sok - egyébként valóban nyögvenyelős és képmutató - erőlködés, hogy egy szintre kerüljön az olimpiával. Az embereket nem érdekli. (Egyéb respectfaktorok most kimaradnak, figyelem.)

Öregedés.
Pusztán a saját, meglehetősen khm. elementáris, kiterjedt és hálás viszonyomat ha nézem a nőkkel, akiket imádok, azt kell mondjam, az ízlés együtt öregszik a korral, és ez nem kompromisszumkészséget jelez (hát csak ez a fonnyadt jut bassza meg, micsinájjak), hanem pl. szélesedik az ideális fenék. Ki érti ezt? De így van. A szerelmemnek amikor megjelentek ilyen kis ráncocskák a szeme körül, hát abba korábban el nem képzelt módon belehabarodtam.

Szülés.
(Nagyon irigylem a nőket, hogy szülhetnek, nagyon.)
Mindhárom gyerekem szülésén részt vettem, volt császár, minden.
Még ha a test romlik is a szüléstől, nekem az, hogy a szerelemnek gyümölcse lett (kocsmásan: mennyire jó kefélni már, és ez lesz belőle ráadásul), valami plusz kívánási faktort helyezett el bennem.

Pornó.
Sajnos túl sok a címlap és a címlaplány, és szerintem (tehát ez vélemény, nem adat) bizony érezhető is a középtartomány szenvedése a párkeresésben, úgy a külső mint a belső túlidealizáltsága okán.
Fiatal munkatársak (fiúk, lányok vegyesen) pl. a szexben hajszolnak valami elérhetetlent, mert a mindenesti pornón nőttek fel...

Off.
Jók a témák, cozumel, rendre beletalálsz a munkahelyi wannabe filzófusaink és még wannabibb dietetikusaink ökörségeibe.

Deansdale 2013.06.27. 09:57:50

Ez milyen jó cikk volt amíg el nem értünk a feminista részhez... Hogyan láthat valaki ennyire tisztán egy területen és ilyen homályosan másokon?

Ezen különösen fennakadt a szemem: "az egészségügyben háttérbe szorul egy csomó női probléma", tekintve hogy a nőkre az egészségügy legalább kétszer annyit költ, mint a férfiakra. A férfiak 6-8 évvel hamarabb halnak és minden vezető halálok év(tized)ekkel hamarabb jelentkezik náluk - ilyen körülmények közt a nők egészségügyi "elnyomásáról" beszélni, hát, finoman szólva is.

Sadist 2013.06.27. 15:08:04

"Nem a fekete-fehér művészfotóktól fogjuk magunkat határozottabbnak érezni, nem attól, hogy a Dove azt mondja, a szépség sokarcú, miközben ugyanúgy csak egy terméket akar rádsózni. Hanem például attól, ha van még egy szakma a ridikülben. Vagy még egy nyelvvizsga. Hogy sikerül betörni valamilyen tipikusan férfiak által dominált területre és ott ugyanolyan jól teljesíteni."

Megelőzendő a későbbi csalódásokat elárulom, hogy egy nő nem azzal fog elismerést és szimpátiát kiváltani a férfiaknál, hogy mindenáron bizonygatni akarja, hogy nő létére is van olyan keménytökű, mint egy férfi.
A férfiakat nem érdekli, hogy egy nő mennyire sikeres a munkában, mert nem egy másik vetélytárs férfit akarnak maguk mellé, hanem egy nőt, aki nincs 24/7 befeszülve, hogy megmutassa, ugyanolyan jó, mint egy férfi.

cozumel 2013.06.27. 15:16:57

@Deansdale: dean, az egyik biológiai adottság, amin nem lehet változtatni. a tesztoszteron öl, az felelős a férfiak rövidebb életéért.

a másikon viszont lehetne változtatni. kíméletesebb szülési praktikák, felvilágosítás, megoldás keresés. de nem teszik, mert senkinek nem érdeke, hogy még több kiadása legyen az egészségügynek, mert kit értdekel, hogy soha többé nem fog szexuálisan kielégülni, mert kit zavar az a pár csepp pisi a tüsszentéskor?

és mivel senkit nem érdekel, a nők fejében is az van, hogy hát igen, ezzel együtt kell élni.

és ezért van a mai napig mítosz körítve a terhesség meg a szülés szépségei közé, ami átvitt éertelemben persze csodálatos dolog, de fiziológiás értelemben megsem egy áldott állapot.

Sadist 2013.06.27. 15:38:10

@cozumel: "a tesztoszteron öl, az felelős a férfiak rövidebb életéért."

Csak magától a tesztoszterontól nem fog gyorsabban elhasználódni a szervezet. A férfiak a hosszabb, stresszesebb, fizikailag megterhelőbb és veszélyesebb munkák miatt élnek rövidebb ideig.
Ezeken is lehetne változtatni, csak akkor az történne, hogy azok a munkák, amiket eddig jellemzően férfiak végeztek el és jócskán hozzájárultak a korai egészségromláshoz, a nőkre hárulnának, amit nyilván nem fognak vállalni, mert ilyen esetben az emancipáció valamiért már nem annyira áhított dolog.

"a másikon viszont lehetne változtatni. kíméletesebb szülési praktikák, felvilágosítás, megoldás keresés. de nem teszik, mert senkinek nem érdeke, hogy még több kiadása legyen az egészségügynek, mert kit értdekel, hogy soha többé nem fog szexuálisan kielégülni, mert kit zavar az a pár csepp pisi a tüsszentéskor?"

Komolyan nekem, férfiként kell bemutatnom egy olyan módszert, amit főleg nőknek találtak ki, természetes, hatékony és nincs semmilyen mellékhatása?
en.wikipedia.org/wiki/Kegel_exercise
Mit szeretnél? Valami államilag támogatott műtétet, amitől egy csapásra három gyerek után is olyan feszes leszel, mint a tizenhat éves szűz lány?
Ha normális vizelettartást és élvezhető szexet akarsz szülés után is, akkor tegyél érte, ne csak sajnáltasd magad és várd a sült galambot!

cozumel 2013.06.27. 15:58:07

@Sadist: ki beszél itt szimpátiáról? de még csak versengésről sincs szó.
arról viszont igen, hogy ha egy nőnek több szakmája is van, akkor nagyobb eséllyel helyezkedik el a munkaerőpiacon, ahol egyébként is hátrányból indul, és nem csak a tiedhez hasonló vélemények miatt.

cozumel 2013.06.27. 17:35:23

@Libretto: ha én egyszer megírnám a véleményem az olimpiákról is úgy általában :)
"az ízlés együtt öregszik a korral, és ez nem kompromisszumkészséget jelez (hát csak ez a fonnyadt jut bassza meg, micsinájjak), hanem pl. szélesedik az ideális fenék."

sajnos, sajnos, sajnos, ebben van igazság. bár elég összetett kérdés ez, mert NEKEM (és itt ugye egyéni ízlésről beszélünk) nagyon nem tetszik egy olyan smink paletta egy negyvenes nőn, ami egy huszasnak áll jól, pl élénkebb, erősebb színek, vonalak.

de, ki mondja meg, hogy mi ízléses és mi nem? nagyon sok nőt ismerek, aki nem vesz fel RÖVIDUJJÚ INGET a nyári 38 fokban sem, mert nem szép már a karja. na ez szerintem hülyeség, hiszen egy normáli konfortérzetet ne áldozzunk már be az esztétikának. nem kötelező persze a picsavillantó mini, de egy rövidujjúval talán nem bántom még a közízlést, ugye?

itt egyébként a társadalmi elvárások-kimondatlanul, szerintem leginkább tudat alatt- nagyon lefedik még a tipikus férfi-női evolóciós különbségeket.

ha mondjuk én egy menopauzán túli nő vagyok, akkor csupán evolúciós értelemben már nem is kell, hogy tetszek, hogy esztétikailag kívánatos legyek, mert minek? az én fajfenntartó időszakom bezárult.

de a férjem még akkor is képes gyermeket nemzeni (amennyiben ugye nincsenek ilyen jellegű problémái) és ennek megfelelően, ha egyidősek vagyunk, de még ha ő 2Oszal több is, lehet fizikailag vonzó a női szem számára.

erre szoktam mondani, hogy egy hatvanas férfi az még lehet iszonyú jó pasi. egy hatvanas (de akár negyvenes) nő már csak a KORÁHOZ KÉPEST lehet nagyon jó nő :)

cozumel 2013.06.27. 17:42:23

@Sadist: te tényleg azt hiszed, nem hallottam még a kegelről?

megmondom, sok esetben szart sem ér. csak annyira egyszerű ezzel letudni, hogy hát csattogtassák a nők egy kicsit a puncust, aztán majd feszes is lesz megint, és minden megoldódik.

EZ természetesen nem kerül fillérbe sem.

és igen, azt szeretném, ha a vagina probléma pont olyan elismert életminőséget megrontó probléma lenne, mint a prosztata. figyelem, nem jobban elismert, csak pont annyira.

sEm · http://autizmusmesek.blog.hu 2013.06.27. 18:56:47

@Sadist: mit jelent az, hogy egy not akarnak maguk melle? Milyen egy no? Aki ferfias melot vegez, aki karrierorientalt az mar nem no? Ha esetleg olyan az egyenisege, akkor mar nem is kell?
szerencsere vannak emberek, akik az egyenisegeert szeretik a masikat nem azert, mert betartja a tarsadalom altal kijelolt szerepeket.

Sadist 2013.06.28. 08:35:09

@cozumel: "de még csak versengésről sincs szó."

Idézem: "Hogy sikerül betörni valamilyen tipikusan férfiak által dominált területre és ott ugyanolyan jól teljesíteni."

Mi ez, ha nem versengés?

"ha egy nőnek több szakmája is van, akkor nagyobb eséllyel helyezkedik el a munkaerőpiacon, ahol egyébként is hátrányból indul, és nem csak a tiedhez hasonló vélemények miatt."

Hanem főleg egyszerű biológiai adottságok miatt. 40 éves koráig egy nő bármikor elmehet szülni, akár hosszú évekre is. A munkáltatóknak egy ilyen nő óriási kockázat, mert gyakorlatilag az el nem végzett munkára is fizetniük kell, mint a katonatiszt.
Szerinted milyen megoldás lenne igazságos és nem menne szembe a szabadversenyes kapitalizmussal?

Sadist 2013.06.28. 08:48:02

@cozumel: "megmondom, sok esetben szart sem ér. csak annyira egyszerű ezzel letudni"

Ha valami "csak" 95%-os hatékonyságú, akkor nem az 5%-on kell siránkozni, hanem csinálni kell.

"EZ természetesen nem kerül fillérbe sem."

A rinyálás, na AZ nem kerül egy fillérbe sem, viszont nagyon jó önigazolási alap.

Sadist 2013.06.28. 09:09:34

@sEm: "mit jelent az, hogy egy not akarnak maguk melle? Milyen egy no? Aki ferfias melot vegez, aki karrierorientalt az mar nem no? Ha esetleg olyan az egyenisege, akkor mar nem is kell?"

Az átlag férfinek az a nő tetszik, aki a magánéletben nem versengés- és sikerorientált, hanem kooperatív és támogató, mert mikor este hazaér a munkából, akkor nyugalmat akar, ahol nem kell semmilyen elvárásnak megfelelnie, nem kell senkivel versenyeznie. Ahhoz, hogy valaki a munkában kiemelkedő és sikeres legyen, ahhoz pont a versenyszellem az egyik legszükségesebb.
Amelyik nő karrierista, megszokta, hogy ő irányít, az a magánéletben nem fog egy csapásra szelíd kiscicává változni. Egy alkalmazkodó papucsot biztos találni fog maga mellé, de igazi férfit csak nagyon kis eséllyel.
Egy kapcsolatban mindig van egy irányító fél. Ha mindketten irányítani akarnak, akkor nem fognak kijönni egymással, ha pedig mindketten passzívak, akkor csak ülni fognak a langyos húgyban.

"szerencsere vannak emberek, akik az egyenisegeert szeretik a masikat nem azert, mert betartja a tarsadalom altal kijelolt szerepeket."

A sikerorientált férfi és a támogató, gondoskodó nő nem társadalom által teremtett szerep. A természet alakította így, a társadalom csak követte.

sEm · http://autizmusmesek.blog.hu 2013.06.28. 11:34:46

@Sadist: Nem így alakította a természet, és történelmi források is bőven a rendelkezésre állnak az ősi matriarchális társadalmakról. Érdekes olvasnivaló a témában: Spread of Cattle Led to the Loss of Matrilineal Descent in Africa: A Coevolutionary Analysis
Clare Janaki Holden and Ruth Mace
Proceedings: Biological Sciences , Vol. 270, No. 1532 (Dec. 7, 2003), pp. 2425-2433.
(JSTOR-on ingyenes regisztráció után online olvasható. )

A patriarchátus megerősödése nem engedte az elmúlt évezredekben újra szerephez a nőket. Kicsit hosszú lenne most ezt magyaráznom, időm sincs rá. De nézz utána a monoteizmusnak, mert ez egy fontos kulcsszó a történetben.

sEm · http://autizmusmesek.blog.hu 2013.06.28. 11:41:40

Na még egy, hogy teljes legyen a kép:
Gender Differences in Competition: Evidence from a Matrilineal and a Patriarchal Society
Uri Gneezy, Kenneth L. Leonard and John A. List
Econometrica , Vol. 77, No. 5 (Sep., 2009), pp. 1637-1664

Sadist 2013.06.28. 12:51:37

@sEm: "Nem így alakította a természet"

Akkor miért is tűntek el a matriarchális társadalmak? Néhány férfi kitalálta, hogy mennyivel jobb lenne, ha a férfiak lennének a górék, aztán kiirtották az összes konkurrens törzset, akik nem értettek velük egyet?
Vagy inkább az történt, hogy a szerepek szétválásával és a férfiak eltérő kapcsolati hálójával és vezető szerepbe kerülésükkel sokkal szélesebb, strukturáltabb és hatékonyabb közösséget lehetett kialakítani, amivel mindenki jobban járt?
Az utóbbi a racionális felfogásom számára sokkal inkább elfogadható. A matriarchális társadalmak addig működtek, amíg csak pár tucat embert kell összefogni, afölött már sokkal szervezettebb, hierarchikusabb társadalomra van szükség.

"A patriarchátus megerősödése nem engedte az elmúlt évezredekben újra szerephez a nőket."

A nőknek is ugyanúgy megvan a szerepük egy működő társadalomban, nem csak szalmabábuk. Vezető szerepük tényleg nincs, vagy közel sem olyan súlyú, mint a férfiaké, cserébe viszont a felelősségük is kisebb és ők kapják utoljára nyakukba az áldást, ha a szar belecsap a ventillátorba. Csak erről a biztonságos, védett helyzetükről szokás mélyen hallgatni, mert akkor már nem lehet elnyomó patriarchátusról beszélni.

sEm · http://autizmusmesek.blog.hu 2013.06.28. 18:16:33

@Sadist: Az egyik általam belinkelt tudományos cikk pont arra ad választ miért tűnhettek el ezek a társadalmak.

Az áldásról meg, amit a nyakukba kapnak "utoljára" hát kérlekszépen hadd röhögjek egy jót.
Apuka friss hús után néz lazán, anyuka marad egyedül a gyerekekkel. Apuka éppen bedobja a depressziós vagyok vagy a kapuzárási pánik kártyát, a nő visz el a hátán mindent - mint ahogy a hétköznapokban, a hagyományos családmodellben alapból ezt láthatjuk.
Férjecske ugyanis sok helyen a nyolcórás irodai gályázás után otthon ledől a kanapéra, mint aki jól végezte dolgát és a zokniját a sarokba csapja, míg a nő, a meló után főz, kiszolgál, takarít, gyerekeket ellát.

Tudnék neked mesélni a szarról meg a ventillátorról, meg, hogy ki szenvedi el az első csapást, de szerintem tök fölösleges.

Remélem mi még megérjük azt a kort, amikor a jövőben a nők hátrányos megkülönböztetése és a szexizmus ugyanolyan undorító és elítélendő része lesz a történelemnek, mint a rabszolgatartás.

Megyek inkább és építem tovább a karrieremet.

cozumel 2013.06.28. 18:31:20

@Sadist: nem érted, hogy nem a versenyen van a hangsúly. nem kitúrni akar a nő a helyedről, ne fossá má. egyszerűen ő is létfenntartani szeretne, önállóan, függetlenül.

millió hiányszakma van, amit nyugodtan megtanulhatnak nők is, mert nem nehéz fizikai munkárol van szó. vízvezetékszerelő, lakatos, villanyszerelő.
lehet, eleinte furcsa lesz az eldugult budihoz gizikét hivni gézuka helyett. de megszokás kérdése az egész.

minden érvedből nyüszít a tipikus hímsovén félelem, hogy még a végén megváltozik a status quo, és neked ettől valamilyen értelemben rosszabb lesz.

a rossebb se akarja a magadfajta szimpátiáját elnyerni, még meggyőzni se nagyon... ti majd szépen kihaltok, ahogy a világ modernizálódik. néhány évtized múlva pont olyan seggfejnek lesztek tartva, mint azok, akik az ötvenes évek amerikájában táblát lengetve tiltakoztak a fekete-fehér vegyesházasságok ellen.

NEM vagy releváns. :)

cozumel 2013.06.28. 18:36:34

a tesztoszteron pedig nagyon sokmindenért felelős. a stressz a nők életében ugyanúgy jelen van, mindig is jelen volt. de a nők jobban kezelik a stresszt, nekik ugyanis minimális tesztoszteron jutott.

stresszhelyzetben a kortizol és adrenalin mindkét nemnél egyformán emelkedik, és ezeknek tartósan magas szintje valóban egyformán gyilkos az egészségre. de a nők ebből a szempontból védettebbek, mer a teszto NEM társul mellé harmadik "gyilkosnak".

cozumel 2013.06.28. 18:51:07

@Sadist:"
Az átlag férfinek az a nő tetszik, aki a magánéletben nem versengés- és sikerorientált, hanem kooperatív és támogató, mert mikor este hazaér a munkából, akkor nyugalmat akar, ahol nem kell semmilyen elvárásnak megfelelnie, nem kell senkivel versenyeznie."

nem

ezt te akarod. meg a magyar férfitársadalom egy sajnálatosan jelentős hányada.

aztán vannak olyan férfiak, akik a társadalmi fejlődés magasabb fokán állnak :D

mi az, hogy ha hazaér, nyugit akar? szerinted este hat körül a nő mit akar, diszkőfényeket meg kerti partit? egy végigdolgozott munkanap után? miután a gyereket elhozta az oviból, isiből?

vagy te csupa olyan családot ismersz, ahol a féjr kidolgozza a belét a nő meg otthon körmöt reszel? mióta ilyen széleskörben elterjedt az egykeresős családmodell magyarországon, mesélj már!

és ne a gyesbe kényszerített helyzetet elemezd, mert az semmi másról nem szól, mint a rejtett munkanélküliségről. a munkáltatónak kockázat a nő, mert szülni megy? de hát a férfidominált parlament hoz olyan törvényeket, amivel a nőt 3 éves gyes etapokra kényszeríti, mert ahhoz HÜLYE, hogy inkább munkahelyet teremtsen. és kurva jól tudják, hogy ha ez a sok nő mind vissza szeretne menni fél-egy év után, ahogy az europában sok helyen normális, akkor összeomlana a rendszer.

Sadist 2013.06.30. 13:14:40

@sEm: "Az egyik általam belinkelt tudományos cikk pont arra ad választ miért tűnhettek el ezek a társadalmak."

Pontosan az én állításomat támasztja alá az általad idézett tanulmány, utólag is köszi :)
A cikkben annyi van, hogy az állattartás megjelenésével sokkal struktúráltabb rendszernek kellett létrejönnie, mert az állatokat tenyészteni, ellátni, védeni kellett, erre pedig a férfiak voltak alkalmasabbak.

"Az áldásról meg, amit a nyakukba kapnak "utoljára" hát kérlekszépen hadd röhögjek egy jót."

Nyugodtan, de akkor majd elsőként jelentkezz, ha valamilyen veszélyes feladatot kell elvégezni.

"Apuka friss hús után néz lazán, anyuka marad egyedül a gyerekekkel."

De érdekes, hogy a családjogi bírók jelentős többsége nő és jóval nagyobb eséllyel marad a nőnél a gyerek egy válás után. Apuka meg fizethet, mint a katonatiszt.
Ja, hogy nem volt házasság, se más, jogilag elismert kapcsolat és anyukára szakad a gyereknevelés terhe, de nem kap egy huncut vasat sem? Az ilyet hadd ne sajnáljam már :)

"Férjecske ugyanis sok helyen a nyolcórás irodai gályázás után otthon ledől a kanapéra, mint aki jól végezte dolgát és a zokniját a sarokba csapja, míg a nő, a meló után főz, kiszolgál, takarít, gyerekeket ellát."

Ez a zoknis dolog mindig elő szokott jönni, mintha ez volna a világ legnagyobb problémája :)
Ott baszod el, hogy a minta feleséget hasonlítod a lusta férjhez, de azt már valahogy nem veszed számításba, hogy nem mindenki nyolc órás irodai munkában dolgozik. Sőt, rengetegen többet és/vagy nehezebb, akár kemény fizikai munkát. Azt pl. tudod-e, hogy a túlórák 80%-át kik vállalják? Hogy kik dolgoznak legtöbbet három műszakban, veszélyes körülmények között, melyik nemnél gyakoribbak a munkahelyi balesetek?

"Remélem mi még megérjük azt a kort, amikor a jövőben a nők hátrányos megkülönböztetése és a szexizmus ugyanolyan undorító és elítélendő része lesz a történelemnek, mint a rabszolgatartás."

Most is elég szexista a világ, de pont a férfiak kapják a hátrányos megkülönböztetést, csak te ezt nyilvánvalóan nem látod. Privilege blindness, magyarul nem igazán van rá jó szó.

" Megyek inkább és építem tovább a karrieremet."

Hajrá, ha téged ez tesz boldoggá, csináld.

"millió hiányszakma van, amit nyugodtan megtanulhatnak nők is, mert nem nehéz fizikai munkárol van szó. vízvezetékszerelő, lakatos, villanyszerelő.
lehet, eleinte furcsa lesz az eldugult budihoz gizikét hivni gézuka helyett. de megszokás kérdése az egész."

Mégsem teszik, vajon miért? Mert éhbérért a szarban turkálni senki nem szeret, de valakinek el kell végezni azt a melót is. Helyette megy a kampányolás, hogy több nő legyen vezetői pozícióban, parlamentben, de van, ahol még kvótákat is bevezetnek.

"minden érvedből nyüszít a tipikus hímsovén félelem, hogy még a végén megváltozik a status quo, és neked ettől valamilyen értelemben rosszabb lesz."

Nekem csak annyiból lesz rosszabb, hogy ha feleséget, gyerekeket, családot szeretnék, akkor több időbe és erőfeszítésbe fog telni, hogy olyan nőt találjak, aki nem karrierista, hanem családcentrikus, és hosszútávon lehet rá számítani.

"a stressz a nők életében ugyanúgy jelen van, mindig is jelen volt. de a nők jobban kezelik a stresszt, nekik ugyanis minimális tesztoszteron jutott."

Ne akard már a magas tesztoszteronszinttel magyarázni, hogy a három műszakban dolgozók vagy a fizikai munkát végzőknek alacsonyabb a várható életkoruk. A férfiakra nagyobb nyomás, több környezeti hatás jut, gyorsabban elhasználódik a testük.

"nem
ezt te akarod. meg a magyar férfitársadalom egy sajnálatosan jelentős hányada."

Akkor ki kell, hogy ábrándítsalak, mert a bolygó férfiállományának jelentős része ilyen nőt szeretne.
Nézz egy kicsit körül a világban, mindegy, hogy USA, Európa, Kína, valamiért többségben a karrierista, keménytökű nőknek nem sikerül házasodniuk és családot alapítani. Ennek részben az az oka, hogy felfelé akarnak házasodni, de az aránylag sokat elért nőkhöz való csúcs férfiből kevés van, alacsonyabb státuszúhoz pedig nem fognak hozzámenni és támogatni.

"aztán vannak olyan férfiak, akik a társadalmi fejlődés magasabb fokán állnak :D"

Mint pl. a svédek, akiknél már olyan szintre jutott a nemi egyenlőség, hogy be akarják tiltani az állva vizelést és a piszoárokat? :D

"vagy te csupa olyan családot ismersz, ahol a féjr kidolgozza a belét a nő meg otthon körmöt reszel?"

Nem, de a boldog, kiegyensúlyozott családokban, akiket ismerek, mindenhol a férj az, aki anyagilag, a feleség pedig, aki érzelmileg tesz többet a család boldogulásáért. Ezt ne úgy képzeld el, hogy apu gályázik egész nap és csak a pénzt nyomja haza, anyu meg otthon körmöt reszel és néha gügyörészik a gyerekkel, hanem pl. a férj többet dolgozik és többet is keres, a feleségnek pedig így több ideje jut a gyerekre, főzésre vagy a férjére.

Sadist 2013.06.30. 13:22:11

"de hát a férfidominált parlament hoz olyan törvényeket, amivel a nőt 3 éves gyes etapokra kényszeríti, mert ahhoz HÜLYE, hogy inkább munkahelyet teremtsen."

Valamiről lemaradtam? Úgy tudtam, hogy a GYES csupán LEHETŐSÉG, nincs megszabva, hogy szülés után három évig a nőnek GYES-en KELL maradnia.

Audrey80 (törölt) 2013.06.30. 13:46:00

@Sadist: nem kell, csak nem tudod hová tenni a gyereket, mert bébiszitter egész napra vagyon, nagymama vagy vállalja vagy nem, bölcsihely meg alig van. Lakóhelyemen pl. 3 ovi van fullon, míg bölcsi csak egy. Na ilyen arányok vannak. Hová teszed a gyereket??

zsírmalac 2013.07.08. 22:01:44

@Audrey80: "Vagy ha igen, ott már szülés előtt sem volt rendben minden porcika."
De. Erre ugyanis vajmi kevés hatással van az akaraterő, annál inkább a gének. A kötőszövet minősége örökletes. Bizonyos mértékig tud az ember vigyázni, megelőzni, de ha olyan géneket örököltél, fejre is állhatsz, akkor is csíkos leszel, ha meg másféléket, akkor odafigyelés-megelőzés nélkül sem.

zsírmalac 2013.07.08. 22:10:20

@Sadist: A sikeresség és a siker iránti nem keménytökűség. Továbbá nem a férfiaknak kell megfelelni, hanem magunknak. A férfinak olyan nő kell, aki jól érzi magát a bőrében. Az meg, hogy mitől érezzük jól magunkat, sokféle.

zsírmalac 2013.07.08. 22:15:40

@Sadist: A svéd modell, ahol fele-fele arányban jár a gyerekkel kapcsolatos szabadság, és sok apa szívesen megy egy időre "gyesre". Természetesen nem kötelező jelleggel. A gyerek jól jár, mert az egyik szerető szülője gondoskodik róla (egy ideig az anya, majd az apa, vagy fordítva), a nő jól jár, mert nem kell minden addigi eredményét kidobnia a kukába. Hogy a férfi jól jár-e, arról a svéd apákat kellene megkérdezni, de állítólag örülnek, hogy ők is kivehetik a részüket abból, amit a baba- illetve kisgyermekkor, vagyis a gyerek-szülő kapcsolat egyik legfontosabb állomása jelent.

zsírmalac 2013.07.08. 22:17:45

@Sadist: Ennél azért némileg nagyobb szórást mutat az emberiség jellemvonásokat, vágyakat, félelmeket tekintve.

zsírmalac 2013.07.08. 22:26:48

@Sadist: Aham, valóban nincs, csak hát: megnehezíti egy picit a helyzetet, hogy egyre kevesebb a bölcsődei férőhely, és - miután a terhességed hírére kerülőúton megszabadult tőled a munkahelyed -, közlik veled, hogy csak akkor veszik fel a gyereket, ha igazolni tudod, hogy van munkád. Munkát pedig azért nem találsz, mert nem tudod igazolni, hogy bölcsődébe jár a gyereked (mert ugye ilyenkor felvillan a munkáltató lelki szemei előtt egy bazinagy alert, hogy vigyááázat, örökösen késő-korábbanhazamenő-taknyosorrottörölgetniszabadságramenő anyuka!).

zsírmalac 2013.07.08. 22:30:39

@Sadist: "Ne akard már a magas tesztoszteronszinttel magyarázni, hogy a három műszakban dolgozók vagy a fizikai munkát végzőknek alacsonyabb a várható életkoruk."

Mintha nők nem dolgoznának három műszakban vagy végeznének fizikai munkát.
Az a helyzet, hogy a férfiak várható élettartama minden társadalmi rétegben alacsonyabb. Nem csupán a tesztoszteronszint ennek az oka, szvsz, hanem az is, hogy a nők egészségtudatosabbak. Ez sem veleszületett tulajdonság, hanem a férfiideá(l)ból ered, tudniillik hogy az igazi férfi erős, kemény, mit neki egy kis betegség.

Audrey80 (törölt) 2013.07.09. 07:19:17

@zsírmalac: meg egy kis önpusztítás, cigi, pia. Nagy általánosságban, ami csak a környezetem, a nők jól megvannak özvegyen, a férfiak viszont többnyire hamar követik a feleségüket. Ugyan az újabb generációra nem igaz, de a régebbieknél az volt az általános, hogy a nő pl. nem is iszik. Ha igen, elítélendő. (Persze lehet, otthon zugivó.)

borinborin (törölt) 2013.08.25. 12:19:43

@Sadist:
Bár néha szimpatikusnak találtam a hozzászólásaid, sajnos rá kellett jönnöm, hogy a te hőbörgésed már régen túlmutat az egészséges hímsovinizmuson. Erőlködve bizonygatsz, harcolsz a nők ellen-nem, nem a feminizmus ellen. Nem tudom miért vagy ilyen keserű, gyűlölködő, de ez már beteges. Kíváncsi lennék otthon is, nő rokonaid előtt, édesanyád előtt így adod elő magad, vagy csak ismeretleneknek tartogatod a "véleményed".

zZz 2013.08.25. 13:11:24

@zsírmalac: Sadist arányokról beszélt, azaz aránylag sokkal több férfi vállal veszélyes, egészségkárosító, stresszes munkát.
Ezt alá is támasztja az utóbbi évek, évtizedek tapasztalata, pl. hogy megjelentek a nők körében az ún. menedzserbetegségek, így pl. a vezető nők között a nagy valószínűséggel stressz okozta szívroham, ami korábban nőknél gyakorlatilag nem is volt.
Szóval de bizony ott van, hogy a férfiak nagyobb arányban vállalnak várható élettartamot csökkentő munkákat. Ez az arány az utóbbi időben valószínűleg csökkent, de attól még mindig a férfiak dolgoznak pl. fúrótornyoknál, bányákban stb.

Ezek mellett persze ott van az is, amit írtál, miszerint a nők egészségtudatosabbak, csak hogy trendi szót használjak. És igen, ebben vastagon benne a macsókultusz (amit én gyűlölök és rengeteg férfi és női probléma forrásának tartok).
Ezek miatt egyébként éppen a tesztoszteront tartom a legkevésbé okolható, annyi más tényező befolyásolja sokkal erősebben ezt a témát.

Az eredeti poszthoz. Ahogy Sadist írta, engem is meglepett a felvilágosult, érett kezdés, aztán jött egy hirtelen zuhanás, a kissé demagóg feminista felsorolás.

"Nem oldjuk meg a bérezések közti ordas különbségeket..."

Hogy Magyarországon ez mennyire aktuális még, ahhoz kéne egy rendes tanulmány, ami nincs. Mindenesetre az USA-ban ezt már cáfolták. Mert bár abszolút értékben nézve tényleg kevesebbet keresnek a nők, az ok nem a munkavállalók nemében található, hanem egy sor másik tényezőben. Pl. privát vagy állami szektorban dolgozik-e, mennyit túlórázik, mennyire hajlandó olyan munkát végezni, amit nem szeret, csak azért, hogy többet keressen stb. Ha jól emlékszem, az alábbi videóban látható előadáson 26 ilyen tényezőt fogalmaztak meg. A dolog érdekessége, hogy a jelenlévő férfiak és nők között végzett gyors felmérés simán hozta azt az eredményt, amire a tanulmány is vezetett. Így pl. a jelenlévő nők sokkal kisebb arányban vállalnak túlórát, alig egy-kettő vállalt életében olyan munkát, amit nem szeretett, míg mondjuk a férfiak 80%-a igen, stb.

www.youtube.com/watch?v=Cb_6v-JQ13Q

"nem oldjuk meg, hogy még mindig ránk hárul a gyerekezés-házimunkázás nagy része"

Azért ez szerintem már sokat javult, egyre több férfi vállal többet. De igen, ezen még alakítani kell. (Hozzáteszem, hogy ha az egyik fél, akár a nő, akár a férfi, többet túlórázik, akkor a másik ne ragaszkodjon már a 50-50%-hoz.)

"Nem oldjuk meg a nők elleni erőszak problémáját"

Ez egy igen érdekes kérdéskör amúgy.
1. A nők elleni erőszak is bűncselekmény, ezen a téren nem értem, mit kéne megoldani. Sok esetben ugye az jelent problémát, hogy nincs feljelentő, mert a nő nem akarja feljelenteni a férfit. Ebben az esetben nem igazán tudom, hogy ugyan mit is várnak el a nők a férfiaktól. A másik gond az lehet, hogy nincs bizonyíték. Erre nehéz mit mondani, mert bizonyíték hiányában senki sem ítélhető el és ezen a feminizmus sem változtathat. Vagy ha mégis sikerül nekik, akkor cudar egy világnak nézünk elébe, mert akkor sorba jöhetnek az újabb törvények, amiknél nem lesz szükség bizonyítékokra.
2. Erőszakos bűncselekményeket férfiak ellen is követnek el. A nők elleni erőszak témájának felvetése kissé úgy hangzik, mintha csak nők ellen követnének el erőszakot. Pedig nem. Mégis sokkal nagyobb felhajtást kap, ha nő az áldozat (egyenlőség?!).
3. Én személy szerint a megelőzésre helyezném a hangsúlyt. Mert bár rommá lehet büntetni azt, aki megerőszakolt és megölt egy nőt, de ettől még a nő ugyanúgy halott marad. Csak úgy finoman felhívnám a figyelmet arra, hogy nőket erőszakoló, ölő sorozatgyilkosok körében gyakran megfigyelhető, hogy valamilyen brutális anyakomplexusuk volt. Lásd pl. Ed Gein, akiről több horrorfilm szörnyetegét mintázták.

"Nem beszélünk arról, hogy az egészségügyben háttérbe szorul egy csomó női probléma, a szülés után kitágult hüvely és az a kis mellékes inkontinencia."

Igen, ezekkel is foglalkozni kell, de megint valahogy a "bezzeg a férfiak" érzést látom a mondatban. Remélem csak paranoiás vagyok. De ebből a mondatból ítélve mégsem:

"hogy lényegesen kevesebb kutatás folyik ezen a téren, de bezzeg viagrával és társaival telített a piac."

Ezzel a mondatoddal kapcsolatban több probléma is van.
1. Az ugye megvan, hogy a viagrának a ma használt funkciójára véletlenül bukkantak rá? Eredetileg szívgyógyszernek szánták, tehát teljesen tévesen hoztad fel példaként. Hogy miről céloztál a többi dologgal, passz, mert bármit lehet érteni alatta.
2. A férfi potencia egy nagyon menő téma, igen. Na de miért? Annak utánagondoltál? Elárulom: a férfiakon óriási szexuális teljesítménynyomás van. Ami a nőknél a külső (nézz ki mindig jól, legyél vékony, feszes, ráncmentes stb.), az a férfiaknál a szexuális teljesítőképesség (legyen mindig "tettre kész", álljon, amikor állnia kell, legyen keményt, mint a fagyott kutya lába, bírja sokáig stb.). Míg nőknél elfogadott, ha nincs kedve, egy férfi ilyet nem mondhat, mert akkor nem igazi férfi, buzi stb.

zZz 2013.08.25. 13:31:58

Folytatás:

A felhozott példa, a kapuzárási pánik. Úgy lett megemlítve, mintha ez a férfiaknak valami elfogadott menekülőindok lenne.
Pedig nem az. Ezt a magyarázatot legfeljebb azok a férfiak fogadják el, akik maguk is átestek ilyenen vagy nekik maguknak is vannak ilyen menekülő érzéseik.
Az emberek többsége, nők is, férfiak is, elítéli ezt a jelenséget és többek között jellemgyengeségnek tartják.
Úgyhogy ez a megjegyzés is teljesen felesleges volt.

"És akkor most még ki sem tekintek a nagyvilágba, nem is beszélek azokról a nőkről, akik ezt az egész kérdéskört nem is tudnák hova tenni, mert hát úgyis tetőtől-talpig burkolva vannak."

Ez egy súlyos kérdéskör és igen, erről is beszélni kell.
De sajnos nekem az a tapasztalatom, hogy ezt a témát egyes feministák nagyon rosszkor húzzák elő. Pl. megy a beszélgetés arról, hogy itthon vagy nyugaton milyen a nők helyzete, mennyire aktuális még a feminizmus. És ekkor bedobják a közel-keleti helyzetet, a nők sorsát a muszlim államokban. Ilyenkor meg néz az ember, hogy ezt meg hogy a túróba keverték ide.
Sajnos ilyenkor derül ki, hogy sok feministával egész egyszerűen nincs értelme vitázni, mert nem megoldásra akarnak jutni, hanem a maguk problémáit hajtogatni. Ennek viszont az is következménye, hogy az ilyeneket egész egyszerűen nem veszik komolyan és végül saját maguknak köszönhetik, hogy nem érik el a céljaikat.

Amúgy sokszor lehordtátok Sadistot, pedig sok dologban jó lenne, ha hallgatnátok rá. Ő
végre egy férfi, aki elmondja őszintén férfi oldalról a helyzetet. A többség nem fogja elmondani.
Örülnötök kéne, amikor végre egy férfi elmondja az őszintét. Ezzel szemben lehordjátok és nem veszitek észre, hogy a férfiak többsége pontosan ezért nem beszél őszintén. Minek, ha az eredménye legfeljebb az, hogy lecseszik?

Sajnálattal kell megerősítenem, hogy a férfiak többsége tényleg konkrétan letojja, mennyire sikeres a nője a szakmájában. Persze annak örülünk, ha ő boldog és elégedett önmagával, de boldog és elégedett mástól is lehet, nem csak a munkától. Pl. sporttól is lehet, mondjuk sikerült végre megállás, séta nélkül lefutnia a félmaratont.
Sőt, szerintem a férfiak többsége többre értékelné utóbbit, mint mondjuk azt, hogy a nő középvezető lett, de közben szétfolyt a hátsója, mert mozgásra már nem futotta az időből, energiából.

Ezt a különbséget férfiak és nők között sajnos kénytelenek lesztek elfogadni. Sok nőnek vonzó egy magasabb társadalmi rangú férfi, fordítva ugyanez már sokkal ritkább. Egész egyszerűen más szempontjaink vannak.
Szóval ha magatok miatt vagytok karrieristák, ám tegyétek. Férfiak elismeréséért ne tegyétek, mert könnyen zsákutcába futtok. A következményeket viszont kénytelenek lesztek vállalni: bizony nagyon sok férfinek visszatetsző a karrierista nő. (Bár hozzátenném: a karrierizmusnak is vannak fokozatai és nem mindegy, milyen szintről beszélünk.)

@borinborin: mondjál már pár konkrét példát, hogy most mi is zavart tőle? Mert egyébként sok jó dolgot mondott. Csak idézni tudom magam: itt egy férfi, aki végre őszintén beszél és csak a lecseszést kapja. Így éritek el ti nők, hogy a férfiak szépen becsukják a szájukat és nem beszélnek. Aztán jöttök sírni, hogy a férfiak nem őszinték, hazudnak, nem beszélnek, pedig valójában magatoknak köszönhetitek, ti idéztétek elő ezt az állapotot.
Amíg számotokra az őszinteség arról szól, hogy csak azt szeretnétek hallani, ami nektek tetszik, addig sok érdemi változás nem lesz.

cozumel 2013.08.25. 17:12:11

hosszú kommentedből most egyet emelnék ki, mert ebben úgy jól benne van a változtatni nem akarás (és a minden mást ezért félremagyarázás) attitűdje.
"Sajnálattal kell megerősítenem, hogy a férfiak többsége tényleg konkrétan letojja, mennyire sikeres a nője a szakmájában"

miért? miért nem lehet örülni a partnerünk BÁRMILYEN sikerének? az ember a sikertől jól érzi magát, az egy pozitiv dolog, attól boldogabb lesz a hétköznapjaiban is, kevesebb partnerkonfliktus stb.
mindenképp előny.

én baromira becsülöm a férjem munkában elért sikereit, a továbbképzéseken elért eredményeit, a kurva jó palacsintáját meg azt, hogy télen képes -25ben is három órás hegyi túrát lenyomni a kutyával.
ő meg baromira becsüli az én munkahelyi sikereimet, a továbbtanulási eredményeimet, a gulyáslevesemet, meg hogy mekkora súlyokkal edzek.

mi ebben a kölcsönös elismerésben annyira bonyolult?

cozumel 2013.08.25. 17:16:33

egyébként nekem mindig fenntartásaim vannak a "kénytelenek lesztek elfogadni" kijelentésekkel, ezt az "emberi természet ilyen" -nel tudnám egy szinten kezelni.

kénytelen vagyok elfogadni, hogy egy nap 24 órából áll, hogy belőlem sosem lesz a metropolitán előadója, hogy nem leszek benne a fortune 5OOban, hogy megint jön az ősz. igen, egy rakás dolgot kénytelen az ember elfogadni. azt, hogy te, és még sokan mások, esősorban a döntéshozók, nem hajlandók szemléletváltásra, azt nem vagyunk kénytelenek elfogadni.

cozumel 2013.08.25. 17:29:10

na jó, még egy: lényegesen több férfi egészséggel kapcsolatos kutatás zajlik, mint női.
a legjobb példa erre a szívinfarktus, amit ÉVTIZEDEKIG egyszerűen férfi betegségként kutattak, kezeltek. addig, mig nem az infarktus nr 1. halálokozó lett a nők körében a fejlett világban. igen, le kellett hagynia a mellrákot, ami ugye szinte kizárólag női probléma (a mellrák mindössze egy %-t diagnosztizálják férfiaknál), ahhoz, hogy női szempontból is vizsgálják. az USAban, tehát egy elég fejlett országban, egyszerűen nem tudtak kutatási pénzt szerezni arra, hogy a női infarktus másságát vizsgálják.

zZz 2013.08.25. 18:12:19

@cozumel: ne zavarjon, hogy közvetlenül utána írtam le, örülünk a sikerének.

"Persze annak örülünk, ha ő boldog és elégedett önmagával, de boldog és elégedett mástól is lehet, nem csak a munkától."

A dolog lényege az volt, hogy örülünk neki, de többnyire nem fogjuk vonzóbbnak tartani máshoz képest csak ezért.
Míg ugye egy szakmájában sikeres férfi vonzóbb a nők számára. Erre a különbségre akartam felhívni a figyelmet.

"mert ebben úgy jól benne van a változtatni nem akarás (és a minden mást ezért félremagyarázás) attitűdje"

Meg egy nagy büdös francot. Ezt már csak te magyarázod bele.
Nekünk férfiaknak megvannak a magunk szempontjai, okkal. Nektek nőknek megvannak a magatok szempontjai, amik itt-ott különböznek a férfiakétól, okkal.

Azért, mert neked nem tetszenek a mi szempontjaink és igyekszel a sajátjaidat ránk erőltetni, mi pedig erre nem vagyunk nyitottak, még nem igaz, hogy nem akarunk dolgokon változtatni. Ti nők sem fogtok megváltozni pusztán azért, mert a férfiak azt mondják. És ez így is van jól, szépen néznénk ki, ha mindenki csak úgy mások kénye-kedvére megváltozni.
A kettős mércét meg abba lehet hagyni.

"mi ebben a kölcsönös elismerésben annyira bonyolult?"

Mint írtam, az elismerés és az öröm ugyanúgy ott van. A különbség az, hogy a férfiak nem fognak lepetézni egy sikeres nőtől (ritka kivétellel), a nők viszont egy sikeres férfitől igen.

"azt, hogy te, és még sokan mások, esősorban a döntéshozók, nem hajlandók szemléletváltásra, azt nem vagyunk kénytelenek elfogadni."

Szép kis rejtett hazugság. Ki mondta, hogy nem vagyunk hajlandóak szemléletváltásra? Nagy különbség van aközött, hogy értelmes érvek alapján átgondolok dolgokat és változtatok a hozzáállásomon, és aközött, hogy vakon el kell fogadnom másnak a szemléletmódját, mert különben én vagyok a gonosz (szerinte). Kezded érteni a különbséget?

Az a baj, hogy te diktálni akarod a férfiaknak, mit kéne tenniük, érezniük, gondolniuk! Erre mondom én azt, és még sok más férfi, hogy elmész a túróba.

"na jó, még egy: lényegesen több férfi egészséggel kapcsolatos kutatás zajlik, mint női."

Támaszd alá statisztikával! Mert ezt én így nem fogom elhinni bemondásra. Főleg úgy nem, hogy sokkal több igyekvést látok arra, hogy nőket ösztönözzenek szűrővizsgálatokra (leszámítva azokat a törekvéseket, amik mindkét nemre vonatkoznak).
A mellrák tökéletes példa, hosszú évek óta folyik a figyelemfelkeltés, a szűrőprogramok stb.
Ezzel szemben a prosztatarákra való felhívás csak nemrégiben kezdődött, holott a mellrákos és prosztatarákos megbetegedések száma gyakorlatilag egyenlő.

Olyanok vagytok, mint az összeesküvés mániások, természetesen rossz értelemben. Rengeteget foglalkoznak a női egészséggel az utóbbi évtizedekben, sőt, nem csak az egészséggel, hanem pl. a szexualitással. Mit szeret a nő, hogyan szereti stb., a csapból is ez folyik. Férfiak részéről? Nagyon ritka, az esetek többségében a férfi szexualitás nagyon primitíven le van egyszerűsítve.

Á, nem is tudom, minek erőlködök, látszik, hogy ti is azok közé tartoztok, akik azt akarják látni, hogy szegény nők el vannak nyomva a gonosz férfiak által. (Ami az iszlám világban még igaz is lehetne, de erről már leírtam feljebb a véleményemet.)

cozumel 2013.08.25. 19:23:38

@zZz: te örülsz a sikerének, hogyne, de feltételekhez kötöd. legyen sikeres, de ne annyira a munkában, inkább másban. óóóóó, mennyire átlátszó duma ez....

hogy vonzó, nem vonzó, ez teljesen más kérdés, mint hogy elismered-e vagy sem. ebben nem is vitáznék veled, azt ugyanis én is tudom, hogy arra van evolúciós magyarázat, hogy miért tartja a nő vonzónak a sikeres (gazdag, erős, macho) férfiakat. csak aztán ha ezt mindketten elismerjük, akkor ne tessék ám ribancot kiálltani, ha egy 25 éves csajt egy gazdag ötvenes karjaiban látunk. mert igen, a karrier, státusz, pénz, az egy férfinél vonzó.

de mondom, ez rohadtul nem keverendő az elismerésre méltóval.

guglizni segitsek, vagy te is be tudod írni, hogy gender inequalities in health?

na jó, kapásból kettő
www.who.int/social_determinants/resources/csdh_media/wgekn_final_report_07.pdf
www.who.int/social_determinants/resources/csdh_media/wgekn_final_report_07.pdf

de igazad van, egy csomó kutatás valóban a nőknek kedvez, AMENNYIBEN és kizárólag akkor, ha reprodukciós egészségről van szó, mert annak hiánya a férfitársadalom számára is óriási hátrányokkal jár. a mellrák kutatása pont azért kapott támogatást, mert túl sok férfinek kellett megtapasztalnia, hogy egyedülálló apának lenni szívás.

azt meg hadd ne vállaljam fel, hogy te ilyen színezettel tudsz csak a témáról beszélni, hogy "szegény nők el vannak nyomva a gonosz férfiak által". én erről egy percig nem beszéltem. nálam ez a kérdés sokkal összetettebb.

cozumel 2013.08.25. 19:31:09

bocs, kétszer ment ugyanaz
www.mcgraw-hill.co.uk/openup/chapters/0335203647.pdf

ja, amúgy az egyikben olvastam, hogy például vissza is vághat ez a nőket csak reproduktiv egészség szempontjából vizsgáljuk hozzáállás. emiatt például a veszélyes üzemekben sokszor teljesen elhanyagolják az ott előforduló kémiai, fizikai tényezők SPERMÁRA gyakorolt hatását. és míg egy csomó védőintézkedés van hatályban a terhes nőkkel kapcsolatban, semmi nem védi a férfiakat.

ezért IS fontos lenne észrevenni hogy a reprodukció nem kizárólag női feladat, csak hát ahhoz szemléletváltás kellene. de persze én nem akarom rád erószakolni, mint ahogy azt bölcsen levezetted, ha te nem akarsz egy adott módon gondolkodni, akkor nem fogsz. :D

zZz 2013.08.25. 20:00:20

@cozumel: "te örülsz a sikerének, hogyne, de feltételekhez kötöd. legyen sikeres, de ne annyira a munkában, inkább másban."

Nem állítottam semmi ilyesmit. Azt állítottam, hogy az én szememben nagyobb siker, ha lefutja a félmaratont, mintha középvezető pozícióba kerülne. Ezt egyébként azért, mert magamból indulok ki, azaz a magam esetében is nagyobb sikernek könyvelném el, ha le tudnám futni a félmaratont, mint azt, ha középvezetői pozícióba kerülnék. Ilyen az értékrendem, ami legfeljebb más, mint a tiéd, de nem rosszabb.
Feltételekről szó sem volt, ezt megint te találtad ki, de ahogy elnézem, hozzá kell szoknom ahhoz, hogy mindenféle dolgokat kitalálsz rólam (meg más férfiakról).

"guglizni segitsek, vagy te is be tudod írni, hogy gender inequalities in health?"

És? Ha beírom, hogy gender pay gap, arra is találok egy rakat írást, hogy micsoda szemétség, a férfiak többet keresnek. Aztán egyébként kiderül, hogy mégsem, csak rengeteg nő, ill. feminista férfi szándékosan vagy egyszerűen hanyagságból elferdíti az igazságot.
De majd ránézek a linkelt dokumentumra, jelenleg inkább egy jó kis zuhanyra vágyok.

"a mellrák kutatása pont azért kapott támogatást, mert túl sok férfinek kellett megtapasztalnia, hogy egyedülálló apának lenni szívás."

Ez már nagyon alattomos feltételezés. Lassan az az érzés alakul ki bennem, hogy valójában férfigyűlölő vagy (nah, kijátszottam a "gyűlölő" kártyát) és úgy nagy általánosságban véve a gonoszt, az ördögöt látod a férfiakban. A nők meg persze angyalok, meg szent anyaság meg tököm tudja még mi. (Még egyszer javaslom, hogy olvasd el a wikipedia-n Ed Gein cikkét.) Ahogy általában a feministák nagy része.

"ezért IS fontos lenne észrevenni hogy a reprodukció nem kizárólag női feladat, csak hát ahhoz szemléletváltás kellene."

Ennyire szemellenzősen szemléled a világot? Azt még véletlenül sem hallottad, amikor azzal riogatták a férfiakat, hogy a dohányzás szignifikánsan csökkenti a spermiumok számát, drasztikusan veszélytetve a nemzőképességet? Ugyanígy figyelmeztetnek a prosztata egészségének megőrzésére, már ha adott férfinek fontos a szex az életében, ill. ha akar még a jövőben gyereket. Sok dologra férfiaknál is odafigyelnek. És vannak helyek, ahol nem, kétségtelen. De ez nőknél is előfordul.

cozumel 2013.08.25. 22:21:43

gyűlöl a fene, én a férfakat így általában sem nem szeretem, sem nem gyűlölöm, én érzelmeket az adott ember iránt szoktam érezni,

amit írtam a mellrákról, az ugye múlt idő, és igen, egy társadalmi helyzetváltozás kellett ahhoz, hogy erre felfigyeljenek jobban. nézd, én nem kérem számon aranytól azt a sort, hogy "nem késik azonban a jó háziasszony, illő, hogy urának ennivalót hozzon" , mert akkor az volt a valóság. mint ahogy az is, hogy egy özvegyember fogta magát, elvette a falu szegény-csúnya lányát, aki amúgy vénkisasszony maradt volna, és aki felvállalta az utódnevelést.

de a nők tömeges munkábaállásával ez megváltozott (2. vh, aztán nálunk a kommunizmus erre még rádobott) , és az özvegyemberek helyzete is. és igen, közben sok más tényező is közrejátszott, és az is igaz, hogy egy anya megmentése nem csak és nem elsősorban a férj érdekeit szolgálja, meg az is, hogy ez össztársadalmi érdek, de ettől függetlenül még a mai napig igaz, hogy a női egészséggel kapcsolatos kutatások marginálisak, ha nem életről, csak életminőségről van szó.
mert ez, akkor is valóság, ha inkább nem tudnál róla

bezzeganya.postr.hu/mennyit-er-a-nemi-szerv#1835921

Sadist 2013.08.26. 09:46:44

@borinborin: Nyehehe, írja ezt olyan, akinek gyakorlatilag csak gyűlölködő hozzászólásai vannak :)
Ezzel a buta megszégyeníteni próbáló retorikával csak magadat égeted, rólam lepereg.
Próbáld meg esetleg tényekkel cáfolni a hozzászólásokban elhangzottakat, mint minden normális felnőtt ember.

Sadist 2013.08.26. 09:52:01

@cozumel: "egyébként nekem mindig fenntartásaim vannak a "kénytelenek lesztek elfogadni" kijelentésekkel, ezt az "emberi természet ilyen" -nel tudnám egy szinten kezelni."

A természet, környezet által szabott, nem, vagy csak nagyon nehezen változtatható dolgokat csak elfogadni lehet, ha nem akarsz frusztrált lenni.
Lehet széllel szemben pisálni, csak nem érdemes, mert nem fog tőle megfordulni a széljárás, viszont arcon hugyozod magad.

Sadist 2013.08.26. 10:02:16

@cozumel: "na jó, még egy: lényegesen több férfi egészséggel kapcsolatos kutatás zajlik, mint női."

Férfiak oldalán ott van a szívinfarktus, meg a véletlen feltalált Viagra. Valóban elég hosszú lista. Vegyük még ide a prosztatarákot is, hogy tényleg lényegesen hosszabb legyen a lista.
Nők oldalán ott a mellrák és azzal kapcsolatos szűrések, felhívások, hüvelygomba, inkontinencia, csontritkulás, fogamzásgátlás, mesterséges megtermékenyítés, genetikai rendellenességek kutatása és szűrése magzatkorban, terhesvitaminok és még a halál tudja mi minden.

Bocs, hogy ezt írom, de bizony hazudsz, amikor azt írod, hogy a férfiak egészségére sokkal több figyelem és erőforrás fordítódik.

Sadist 2013.08.26. 10:16:57

@cozumel: Engedd meg, hogy halkan kiröhögjem ezt a "tanulmányt". Épp csak beleolvastam egy érdekesebbnek tűnő részbe:
"Occupational health research and safety regulations are mainly focused on health hazards in formal employment, where men predominate.
Thus, research has long ignored the problems of indoor air pollution and smoke-filled
kitchens, factors that are critical to the health of poor women in the developing world"

A fejlett nyugati világ férfi dolgozóinak egészségügyi ellátását hasonlítja a csóró harmadik világbeli nőkhöz. Rendkívül hiteles. Miért nem a fejlődő világbeli gyármunkás férfiakhoz hasonlítja? Ja, mert akkor kiderülne, hogy a kínai gyármunkás faszi élete még annyit sem ér, mint egy nőé.

"Because of gender stereotyping, where reproduction is viewed as women’s domain, male reproductive health related to occupational exposures has been neglected (Varga, 2001, Wang, 2000).
Nonetheless, many chemicals, ionizing radiation, toxic contamination, high temperatures and sedentary work have been identified as hazardous to the male reproductive system (Bonde and Storgaard, 2002, Figá-Talamanca, 1998). Similarly, mental health research often ignores the role of reproduction in relation to men’s mental health (Astbury, 2002)."

Magyarul a férfiakat érintő egészségügyi ártalmak meg semmibe vannak véve, de valahogy megint a nők az áldozatok, mert nem tudnak gyereket vállalni az impotens és steril férfiak miatt.
Ez pont olyan, mint Hillary Clinton beszéde, amiben azt mondta, hogy a háború elsődleges áldozatai a nők, mert elvesztik a férjeiket, fiaikat és egyedül maradnak. Nem ám a halottak vagy a rokkantak az áldozatok, nem, a nők :D

Sadist 2013.08.26. 12:05:06

@Sadist: Ez is kurva jó: "Representation of women and men in clinical trials: An equally important but different kind of problem with methods used in medical research and clinical trials for new drugs has been the general lack of a gender perspective
and the exclusion of female subjects from study populations. The rationale behind the exclusion of female subjects from research is that the menstrual cycle introduces a potentially confounding variable and the fear that experimental treatments or drugs may affect women’s fertility and expose foetuses to unknown risk."

Magyarul nincs elég női tesztalany a klinikai vizsgálatokhoz, ezért többségében férfiakból lesznek kísérleti patkányok, ők vállalják a rizikót. És ezek a rohadékok nem képesek még arra sem, hogy a szervezetük úgy működjön, mint egy nőé, így nem lehet egy az egyben a nőkre is alkalmazni a kapott eredményeket.

cozumel 2013.08.26. 17:52:19

nem, magyarul, basznak elegendő mintát venni (igen, ez kurvára megdrágitaná a kutatást), ahhoz, hogy a menstruációs ciklus hatásaival is számolni tudjanak.

nem nincs elegendő alany, hanem KIZÁRJÁK a női alanyokat emiatt.
kéne egy kicsit polírozni azt az angolt...

cozumel 2013.08.26. 17:55:28

@Sadist: erre meg pont én hivtam fel a figyelmet, hogy milyen ártalmai lehetnek a FÉRFIAKRA annak, ha a nőkre mint reproduktív hothouse-ra tekintünk.

rohadtul a sértődöttség beszél belőletek, és annyira vakok vagytok, hogy képtelenek vagytok belátni, hogy olyan dolgokat probálok propagálni, amivel mindkét nem jól jár.

cozumel 2013.08.26. 18:23:07

@Sadist:"mesterséges megtermékenyítés, genetikai rendellenességek kutatása és szűrése magzatkorban, terhesvitaminok"

ezek nem NŐKre fordított kutatások, hanem a MAGZAT érdekében, tehát megint a reprodukciós szerepről beszélünk.
persze, minden nő egészséges magzatot szeretne, szóval teényleg, örüljünk és kuss minden másért.

az inkontinencia a férfiakat is érinti idős korban (más miatt), a csontritkulás is, cska nincs szorosan az andropauzához kötve, ugy, mint a női csr. a menopauzához.

a fogamzásgátlás kurvára nem a nő dolga, hanem két emberé, és én örülnék legjobban, ha ez nem elsősorban a tablettákat jelentené, mert egyszerűen a nők többsége millió problémával küzd a tabletta miatt, de szedi, mert a hozzád hasonló férfiak szerint oldja meg ő.
a hüvelygombának na vajon mi az egyik kiváltó oka? csak nem a fogamzásgátló? jéééé, de.

zZz 2013.08.26. 22:00:36

@cozumel: nincs semmiféle sértődöttség, sőt, pont a te sértődöttségedet próbáljuk lecsillapítani azzal, hogy rámutatunk, kreált, ill. vélt, de valós problémákon lovagolsz.

Ez egész vitán látszik, hogy te vagy a megosztó, te kiáltasz ördögöt. Ezzel szemben mi helyenként elismerjük, hogy van mit javítani. Te egyetlen egyszer a vita alatt nem ismerted el, hogy talán bizonyos pontokban nekünk is lehet igazunk. Ebből látszik, hogy valójában ki is a sértődött. Egy szemellenzős, csökönyös, sértett feminista liba vagy.

"az inkontinencia a férfiakat is érinti idős korban (más miatt), a csontritkulás is, cska nincs szorosan az andropauzához kötve, ugy, mint a női csr. a menopauzához."

A szívinfarktus a nőket is érinti, akkor azt minek hoztad fel? Még a következetesség is hiányzik belőled.

Áh, reménytelen.

zZz 2013.08.26. 22:01:10

@zZz: természetesen "vélt, de NEM valós", egyébként értelme sem lenne a mondatnak.

Sadist 2013.08.27. 09:58:35

@cozumel: Aha, ilyenkor kizárják őket, ha meg lennének női tesztalanyok, akkor menne a sipítozás, hogy a nők termékenységével játszanak orvosi kísérlet címen.
Ismerős már ez a taktika, a lényeg, hogy a nők mindig áldozatok.
Ugyanez ment az amcsiknál a nők hadseregben való részvételével. Ha nem helyezték őket harcoló alakulatokba, akkor az volt a baj, hogy eltiltják őket attól a munkakörtől, amikor meg igen, és esetleg meg is sérültek, ment a siránkozás, hogy a nők milyen veszélyes körülmények között teljesítenek szolgálatot.

cozumel 2013.09.21. 22:26:41

@zZz: a szívinfarktust azért hoztam fel, mert ez jól rámutat, hogy adott betegséget teljesen férfiproblémaként kezeltek-kutattak, egészen addig, míg feltűnt, hogy jééé, több nő hal meg benne, mint férfi.

mert a férfiak tünetei egész mások, és mivel ezeket már évtizedek óta szajkózták, náluk könnyebb volt felismerni, megelőzni, megmenteni... a nők tüneteit meg pár évvel ezelőtt kezdték felvilágosító kampányokon nyomatni.

tehát volt egy jó néhány évtized, amikor egy NEMTŐL FÜGGETLEN problémával csak az egyik nem szempontjából foglalkoztak.

DE! nem állítom sehol egyetlen szóval sem, hogy ez valami ármányos férfi összeesküvés volt. sajnálatos, hogy beleláttok olyasmit is a posztba, meg kommentbe, amit nem mondtam. nem értem, hogy miért kell rögtön a "többségi" sértődött attitűd. ez teljesen ellehetetleníti a párbeszédet.
süti beállítások módosítása